2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár Magyarországon az elektronikus vásárlás még gyerekcipőben jár, a cégek közötti elektronikus adatcsere, üzleti kapcsolat (b2b) egyre elterjedtebb.

A hazai cégek többsége igyekszik helyt állni az e-üzlet világában -- hangzott el a témában tartott nemzetközi konferencián.

Még számos feladat vár a kormányra az információs társadalom megvalósításában, ami a Széchenyi-tervnek is része. Az elektronikus kormányzat kialakításának stratégiája azonban néhány hónap múlva elkészül, és év végére számos e-kormányzati szolgáltatás válik elérhetővé az interneten -- közölte Erényi István kormányfőtanácsos, a Fogyasztóvédelem az elektronikus kereskedelemben címmel tartott tegnapi nemzetközi konferencián. Addig azonban meg kell teremteni a törvényi hátteret és különböző finanszírozási programokat kell kidolgozni -- tette hozzá.

Az elektronikus aláírást, kereskedelmet és üzleti szolgáltatást szabályozó törvények várhatóan az első fél év végére megszületnek. Probléma azonban, hogy Magyarországon csak kevés háztartásban lehet hozzájutni az internethez. A kormány fő célja az, hogy olcsó hozzáférést biztosítson a világhálós szolgáltatásokhoz, valamint a lakosság informatikai ismereteit bővítse.

Az e-gazdaság kiépítésében szoros együttműködésre van szükség a kormány, a piac szereplői és a lakosság között. Olyan kedvező jogszabályi keretet kell teremteni, ami ösztönzi a befektetéseket.

Fontos, hogy a felhasználók, a fogyasztók álljanak a középpontban, ezért meg kell vizsgálni, hogyan lehetne újdonságokat bevezetni, mi az, ami fontos a vevőnek, és melyek a szükségtelen szolgáltatások -- mondta a kormányfőtanácsos.

Michael Lake, az Európai Bizottság magyarországi delegációjának nagykövete szerint minden európai ország számára egyenlőek a lehetőségek az e-kereskedelem fejlesztésére. Bár Magyarországon az e-vásárlás még gyerekcipőben jár, és az elektronikus üzletek bevétele az összes kereskedelmi árbevételnek csupán a 0,02 százalékát teszi ki, az ágazat lassan, de folyamatosan fejlődik.

A vállalatok közötti elektronikus üzleti kapcsolat (b2b) azonban egyre inkább terjed a csatlakozásra váró országokban, köztük hazánkban is -- tette hozzá a nagykövet. A magyar cégek többsége igyekszik helytállni az e-üzlet világában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!