A technológiai óriás bevétele 45,6 milliárd dollár volt 2014 első három hónapjában, amely náluk a második pénzügyi negyedévet jelenti. Ez az összeg 4,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 43,6 milliárdot. A cég nyeresége elérte a 10,2 milliárd dollárt, amely 7 százalékkal magasabb a tavalyi 9,5 milliárdnál. Ebből egyértelműen látszik, hogy a befektetők nagy örömére sikerült az árrést növelni a cég termékein 37,5-ről 39,3 százalékra.
A bevétel 31,3 százalékát Amerikában, 22,4 százalékát Európában és 20,3 százalékát pedig Kínában realizálta a cég. A kínai piac súlya egyébként az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva 1,5 százalékponttal nőtt. Az emelkedésben mindenképpen szerepet játszott az Apple és a legnagyobb kínai mobilszolgáltató, a China Mobile között létrejött megállapodás, amelynek köszönhetően nagyságrendekkel nőhet a Kinában eladott iPhone készülékek száma.
Az iPhone sikere töretlen: 43,7 millió darabot adtak el a vizsgált időszkakban, 17 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ez annak tükrében még érdekesebb, hogy a – vélhetően nagyobb kijelzővel érkező - iPhone 6-ot komoly várakozás övezi. Nem lehet ilyen büszke a cég az iPad eladásaira, hiszen annak ellenére, hogy az Air komoly előrelépést jelentett a korábbi modellekhez képest, 16 százalékkal kevesebbet, 16,3 millió darabot értékesített csak a cég. Ennek okai között lehet, hogy a piacot számos olcsóbb, de jó ár-érték arányú tablet árasztotta el. A Mac gépekből 5 százalékkal többet vásároltak az emberek, 4,1 millió darabot, az iPod értékesítések azonban jókorát zuhantak: 51 százalékkal kevesebb kellett a zenerajongóknak, összesen 2,7 millió darab.
A cég első embere, Tim Cook rendkívül büszke az eredményekre, különösen az iPhone eladások szárnyalására, illetve a szoftverek, szolgáltatások és az iTunes-on belüli értékesítési bevételek 11 százalékos növekedésére. A következő negyedévre a cég 36-38 milliárd dolláros bevételt vár 37-38 százalékos árréssel.
Szász Péter
mfor.hu