A vállalati illetékesek már tárgyalóasztalhoz ültek a szakszervezeti vezetőkkel, hiszen egy sztrájk komoly következményekkel járna - főleg a belföldi üzletágban, amely több mint 300 utat bonyolít naponta.
A társaság a márciusban befejeződött üzleti évet 26,83 milliárd jenes, vagyis 241,5 millió dolláros mínusszal zárta. Az utasok cég iránti bizalma néhány biztonsági probléma - többek között egy kigyulladt hajtómű - után rendült meg, a JAL azóta - kevés sikerrel - próbálja helyreállítani hírnevét - írja a BBC News.
Ahogy a Menedzsment Fórum már beszámolt, a két részleg korábban a Japan Airlines illetve a Japan Air System nevet viselte. A JAL a fúzió értelmét a nagyobb jövedelmezőség elérésében látja, és ezt a párhuzamosságok megszüntetése révén adódó költségcsökkentésekkel érnék el. Erre - mint mondják - a drága üzemanyagárak és a gyenge utazási kedv idején nagy szükség van.