2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jó jel, ha az önéletrajz elküldése után megcsörren a telefon, és az áhított állás meghirdetője, egy HR-szakember, vagy épp egy tanácsadó szólal meg a vonal túlsó végén. Ám túlzott optimizmusra semmi ok, hiszen a telefonos interjúra adott válaszaink miatt akár ki is ábrándulhat az interjúztató. Ha például egy call-centeres posztra való kiválasztásnál nem sikerül jól a beszélgetés, el is búcsúznak a jelentkezőtől, számol be a Világgazdaság.

A jelölteknek az álláskeresési, a cégeknek a kiválasztási folyamat része a telefonos interjú, amelynek végeredményétől függ, vajon lehetőséget kapunk-e a személyes találkozásra.

[ajanlo=538][igazitas=left/]A telefonos interjúk egyfajta előszűrőként működnek. Jó jel, ha a telefon csörgése után kiderül, nem elutasítják a jelentkezésünket, hanem további információkat gyűjtenek rólunk vagy épp személyes beszélgetésre invitálnak. Ilyenkor nem árt, ha gyorsan összeszedjük magunkat, és meggyőzően szereplünk már a telefonos megkeresés alkalmával is. A jó kommunikációs készség, az egyértelmű fogalmazás alapvető szempont, főleg, ha olyan állásra jelentkezünk, amelyhez ezek a tulajdonságok nélkülözhetetlenek.

A telefonos megkeresés oka lehet valamilyen adat pontosítása vagy épp a szakmai múltról való érdeklődés, sőt elképzelhető az álláshoz szükséges nyelvtudás ellenőrzése is. A tanácsadó elmondta: előfordulhat, hogy az interjú során kiderül, a jelölt nem felel meg a pozíció által megkövetelt szakmai követelményeknek. Ilyenkor elutasítják a jelentkezést.

Az interjú során választ keresnek arra, hogy a jelentkezőt mi motiválta az adott pozíció elnyerésére, sőt a felkészültségre vonatkozó kérdéseket is felteszik. Lényeges azonban, hogy az interjúztatók is várnak kérdéseket a jelentkezőtől. A kérdezők feltérképezik, hogy a pályázó mennyire kommunikatív és ügyfélcentrikus, megvan-e a megfelelő kérdezési technikája, tud-e következetesen gondolkodni.

A folyamat azonban nem ér véget itt, hiszen az interjú után megkérik a jelentkezőt, hogy gondolkodjon el a lehetőségen, és ha továbbra is tetszik neki az ajánlat, akkor egy előre megbeszélt időpontban telefonon jelentkezzen. A visszajelzésből - bár apróságnak tűnik - szintén fontos következtetéseket lehet levonni. Ha valaki ugyanis nem a megbeszélt időpontban telefonál, esetleg elfelejti, akkor kétségbe vonhatják az illető megbízhatóságát, értesült a Világgazdaság.

Kapcsolódó anyagok:

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!