A jelölteknek az álláskeresési, a cégeknek a kiválasztási folyamat része a telefonos interjú, amelynek végeredményétől függ, vajon lehetőséget kapunk-e a személyes találkozásra.
[ajanlo=538][igazitas=left/]A telefonos interjúk egyfajta előszűrőként működnek. Jó jel, ha a telefon csörgése után kiderül, nem elutasítják a jelentkezésünket, hanem további információkat gyűjtenek rólunk vagy épp személyes beszélgetésre invitálnak. Ilyenkor nem árt, ha gyorsan összeszedjük magunkat, és meggyőzően szereplünk már a telefonos megkeresés alkalmával is. A jó kommunikációs készség, az egyértelmű fogalmazás alapvető szempont, főleg, ha olyan állásra jelentkezünk, amelyhez ezek a tulajdonságok nélkülözhetetlenek.
A telefonos megkeresés oka lehet valamilyen adat pontosítása vagy épp a szakmai múltról való érdeklődés, sőt elképzelhető az álláshoz szükséges nyelvtudás ellenőrzése is. A tanácsadó elmondta: előfordulhat, hogy az interjú során kiderül, a jelölt nem felel meg a pozíció által megkövetelt szakmai követelményeknek. Ilyenkor elutasítják a jelentkezést.
Az interjú során választ keresnek arra, hogy a jelentkezőt mi motiválta az adott pozíció elnyerésére, sőt a felkészültségre vonatkozó kérdéseket is felteszik. Lényeges azonban, hogy az interjúztatók is várnak kérdéseket a jelentkezőtől. A kérdezők feltérképezik, hogy a pályázó mennyire kommunikatív és ügyfélcentrikus, megvan-e a megfelelő kérdezési technikája, tud-e következetesen gondolkodni.
A folyamat azonban nem ér véget itt, hiszen az interjú után megkérik a jelentkezőt, hogy gondolkodjon el a lehetőségen, és ha továbbra is tetszik neki az ajánlat, akkor egy előre megbeszélt időpontban telefonon jelentkezzen. A visszajelzésből - bár apróságnak tűnik - szintén fontos következtetéseket lehet levonni. Ha valaki ugyanis nem a megbeszélt időpontban telefonál, esetleg elfelejti, akkor kétségbe vonhatják az illető megbízhatóságát, értesült a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyagok: