Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. (ÁPV) csak akkor hagyja jóvá a Budapest Airport 75 százalék mínusz egy szavazat tulajdoni hányadának továbbértékesítését, ha az új vevő a jelenlegi tulajdonossal megkötött minden szerződéses kötelezettséget átvállal - mondta Macher Ákos, az ÁPV megbízott vezérigazgatója, gazdasági vezérigazgató-helyettes szeptemberben.
A Budapest Airportot tavaly decemberben vette meg a brit BAA repülőtér-üzemeltető, majd a BAA-t magát idén júniusban a Ferrovial felvásárolta. A tavalyi pályázaton a Hochtief konzorciuma volt a második helyezett. Az eredményhirdetés után a Hochtief beperelte az ÁPV-t, de később visszavonta a keresetét.
Július közepén távozott a Budapest Airportot közvetlenül birtokló brit BAA, a világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetőjének vezérigazgatója, Mike Clasper, aki Ferihegy felvásárlását irányította, viszont szinte az utolsó pillanatig élesen ellenállt a BAA-t felvásárló spanyol Ferrovial építőipari és szolgáltató csoport akvizíciós kísérleteinek.
A Ferrovial aztán júniusban meredeken megemelt, a megajánlott 15,25 pennys osztalékkal együtt részvényenként bruttó 9,5025 fontos ajánlatot tett, így végül a BAA vezetése a több heti ellenállást feladva a 10,3 milliárd fontos felvásárlási ajánlatot elfogadásra ajánlotta a BAA-részvényeseknek. Így közvetve a Ferrovial érdekeltségébe került a ferihegyi Budapest Airport is, amelynek 75 százalékát mínusz egy szavazatát a BAA decemberben vette meg az ÁPV-től 1,362 milliárd fontért.