2p

A Burger King növelné jelenleg alig több mint 11 ezer nem amerikai üzletének számát, és Ázsia felé kacsintgat. A cég vezetése - a Reuters információi szerint - megélegelte a lassú növekedés éveit, és 2008-ra 15 százalékkal javítaná nettó profitnövekedését. A cégnél mindössze a bevétel harmada származik amerikán kívülről.

Rengeteg éttermet készül nyitni a Burger King Ázsiában. A gyorsétteremhálózat ezzel 15 százalékkal emelné profitjának növekedését, és csökkentené a rést közte és a piacvezető McDonald's között. A meghódítandó országok listáján Kína háromszáz étteremmel szerepel, de betörne a cég Indonéziába, és visszatérne Japánba, ahonnan egyszer már kivonult.

Idén szeptemberi adatok szerint az étteremhálózatnak 11 290 amerikán kívüli üzlete van, ezekből azonban csak 200 volt eddig Ázsiában elszórva (a McDonald's-nak csak Kínában van 800 étkezdéje). Szintén idei adatok mutatják azt is, hogy a külföldi üzletek gyengén muzsikálnak: a 602 millió dolláros első negyedévi bevételnek mindössze harmada származott az Egyesült Államokon kívülről.

A külföldi terjeszkedés együtt jár majd egy kis márkanév-frissítéssel is - mondták Hong Kong-ban a cég vezetői. A hasonló átalakulás egyszer már jól jött a társaságnak: 2006 végén újultak meg, a részvények értéke pedig 2007-re a harmadával emelkedett. Akkor menü- és étteremdizájn-átalakítás, és költségcsökkentés volt napirenden. Most inkább a külföldi terjeszkedésre helyezik a hangsúlyt.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!