Rengeteg éttermet készül nyitni a Burger King Ázsiában. A gyorsétteremhálózat ezzel 15 százalékkal emelné profitjának növekedését, és csökkentené a rést közte és a piacvezető McDonald's között. A meghódítandó országok listáján Kína háromszáz étteremmel szerepel, de betörne a cég Indonéziába, és visszatérne Japánba, ahonnan egyszer már kivonult.
Idén szeptemberi adatok szerint az étteremhálózatnak 11 290 amerikán kívüli üzlete van, ezekből azonban csak 200 volt eddig Ázsiában elszórva (a McDonald's-nak csak Kínában van 800 étkezdéje). Szintén idei adatok mutatják azt is, hogy a külföldi üzletek gyengén muzsikálnak: a 602 millió dolláros első negyedévi bevételnek mindössze harmada származott az Egyesült Államokon kívülről.
A külföldi terjeszkedés együtt jár majd egy kis márkanév-frissítéssel is - mondták Hong Kong-ban a cég vezetői. A hasonló átalakulás egyszer már jól jött a társaságnak: 2006 végén újultak meg, a részvények értéke pedig 2007-re a harmadával emelkedett. Akkor menü- és étteremdizájn-átalakítás, és költségcsökkentés volt napirenden. Most inkább a külföldi terjeszkedésre helyezik a hangsúlyt.
Menedzsment Fórum