2016 utolsó negyedévében 9378 dolgozója volt a BKV-nak - derül ki a közlekedési társaság honlapján megjelent dokumentumból. Ez a harmadik negyedévihez képest 1038 fővel kevesebb embert jelent.
Tekintve, hogy a BKV dolgozói létszáma 2014 óta lényegében konstansnak tekinthető és nagyobb mozgás a tavalyi évben alakult ki, az ezer fős apadás mindenképpen figyelemre méltó változás, melynek hátterében nem tömeges felmondás és nem is nagy létszámú leépítés áll.
"Az utolsó negyedévben a 2016. november 7-i HÉV-kiválás hatására csökkent a létszám több mint ezer fővel" - tájékoztatta a BKV lapunkat.
A tavalyi év legnagyobb dolgozói létszámot érintő változását az egyik ágazat kiválása eredményezte, ám hasonló okok miatt számoltunk be a korábbi negyedévekben több száz fős csökkenésről. A harmadik negyedév végéig ugyanis 428 alkalmazottjától vált meg a BKV. Ez
"főleg az Autóbusz- és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság területét érintette, melynek hátterében elsősorban az új autóbusz-üzemeltetési modell miatti teljesítménycsökkentés áll" - tájékoztatta az mfor-t korábban a BKV.
Mindez némileg ellentmondásban áll az elmúlt hetek, társaságot érintő híreivel, miszerint egyre nagyobb munkaerőhiánnyal küzdhet a BKV is, főleg a járművezetőket illetően. A kettő azonban nem zárja ki egymást. A leépítések ugyanis teljesen más munkaköröket érintettek, főként szellemi és a karbantartó állományt, mint ahol mostanság problémákkal küzd a közlekedési társaság.
Az mfor.hu-t arról tájékoztatta a társaság, hogy
"három nagy munkaköri főcsoport minősül hiányszakmának: ezek a járművezetők, a szakmunkások és a mérnökök".
Székely Sarolta
mfor.hu