A menedzsment visszatért az eredeti ajánlatához a tárgyalások során, amit az érdekképviseletek nem tudtak elfogadni. Ezzel egy olyan unós jogszabályt is figyelmen kívül hagynak, ami a pihenőidőket szabályozza - mondta Nemes Gábor. Semmi másról nincs szó, mint a munkáltató időhúzásáról, megpróbálják ellehetetleníteni a szakszervezeteket - állította. A sztrájk már csak akkor kerülhető el, ha este 10 óráig a munkáltató olyan ajánlatot tesz, ami elfogadható - mondta.
Kérdésre közölte: a szakszervezeti javaslat szerint 700 milliós megtakarítása lenne a BKV-nak, ezért is érthetetlen, hogy miért nem fogadják el a kompromisszumos javaslatot.
Nemes Gábor közlése szerint a sztrájkhoz eddig 14 szervezet csatlakozott és egyre nagyobb a sztrájk támogatottsága. Arra a kérdésre, hogy meddig tarthat a munkabeszüntetés, nem tudott válaszolni. "Több napra rendezkedtünk be, akár több nap is lehet" - mondta.
A BKV és a szakszervezetek december 22-én jelentették be: nem tudtak megállapodni az év végén lejáró kollektív szerződés szövegéről, ezért 2010. január 1-jétől a BKV a munka törvénykönyve szerint működik. Emiatt a szakszervezeti vezetők szerint olyan változás áll be a BKV-nál, amit már az utasok is érezni fognak. Január 4-óta pedig sok vonalon bizonytalanná vált az autóbuszok menetrend szerinti közlekedése.
Bár a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége december 29-én megállapodott a BKV-val egy ideiglenes kollektív szerződésről, azt a szakszervezetek 65 százaléka nem írta alá, emiatt ez nem lépett életbe.
MTI/Menedzsment Fórum