Az új adat hatalmas váltás ahhoz a 14,9 milliárd dollárhoz képest, amit az ország kormánya az 1990 és 2005 közötti tizenöt évben költött a repterek infrastrukturális fejlesztésére. "2010-re a szárazföldön 186 repülőtér lesz a mostani 142-vel ellentétben" - mondta el a kínai polgári repülést felügyelő minisztérium államtitkára. Nemcsak új reptereket létesítenek azonban, néhány meglévőt - köztük a három legnagyobbat Pekingben, Sanghajban és Guangzuban - kibővítenek.
Az illetékes azt is elmondta, hogy Kína kereskedelmi repülőflottája - szintén 2010-re - 1 580 darabosra fog növekedni a mostani 863-hoz képest. Ugyanezt az adatot 2020-ra 4 000 körülire növelné a kormány - írja az AP.

2005-ben a Kína zászlaja alatt repülő utasszállítók mintegy 138 millió utast szállítottak, ami 15,5 százalékos növekedés az előző évhez képest. A teherszállítás tekintetében is komoly fejlődés figyelhető meg, tavaly 13,8 százalékkal többet, összesen mintegy 3,1 millió tonnát szállítottak a levegőben a kínaiak, mint 2004-ben. Az illetékes minisztérium 2010-ig 14 százalékos évenkénti átlagnövekedést prognosztizál személy- és teherszállításban egyaránt. Ez az adat az előrejelzések szerint 2011 és 2020 között 11 százalékra mérséklődik.