2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vasárnapi egyeztetésen sem közeledtek az álláspontok a Budapest Airport menedzsmentje és a sztrájkbizottságok között, így továbbra is fennáll az újbóli, immár folyamatos munkabeszüntetés veszélye. Mint ismert, a pénteki figyelmeztető sztrájk két órára félig lebénította a légikikötőt. Mfor.hu-körkép.

Kik állnak a háttérben? Korábbi munkabeszüntetések Ferihegyen.

Három szakszervezet áll a megmozdulás mögött

Az akciót a Repülőtéri Minibusz Gépkocsivezetők Szakszervezete (RMGSZ), illetve a Forgalmi Rampatisztek Szakszervezete (FORTISZ) és a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSZ) által alapított két sztrájkbizottság hirdette meg. Az utóbbi kettő által alapított testület 30 százalékos béremelést követel.

Az RMGSZ és a FORTISZ a BA Rt. 2300 foglalkoztatottjának 30 százalékát tömöríti, közülük sokan forgalmi területen dolgoznak. A forgalmi rámpatisztek a felszállás előtt ellenőrzik a repülőgépen a teher eloszlását, azaz kiegyensúlyozzák a terhelést.

Az RMGSZ által létrehozott sztrájkbizottság még múlt hétfőn kezdett megbeszéléseket a repülőteret üzemeltető társaság menedzsmentjével.

Szeptemberben sikerült megállapodni

Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, Ferihegyen szeptemberben már fennállt egy komolyabb, folyamatos sztrájk veszélye. Igaz, akkor a repülőtéren működő hat szakszervezet közül öt alakított közös sztrájkbizottságot: a most is aktív RMGSz, LDFSz és FORTISz mellett az RFDFSz, valamint a JESz. A tiltakozás részeként szeptember 5-én kétórás figyelmeztető munkabeszüntetés zajlott le.

A mintegy kéthetes tárgyalássorozat szeptember 11-én eredménnyel zárult: a felek éves szinten közel 17 százalékos alapbéremelésben, 3 éves kollektív szerződésben, havi harmincezer forintos béren kívüli juttatási csomagban, valamint 57 ezer forintos üdülési hozzájárulásban egyeztek meg. Ez azt jelenti, hogy 2006-ban 417 ezer forint értékű adómentes juttatás jár minden dolgozónak. A megállapodás részét képezte a földi kiszolgálás és a minibusz tevékenység önálló társaságban történő működtetése is.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!