Korábbi elképzelések szerint az ÁPV Zrt.-nél lévő Volán-részvények még 2007 januárjában a GKM vagyonkezelésébe kerültek volna. A menetrend szerint először a Kincstári Vagyoni Igazgatóságnak (KVI) adták volna át a részvényeket, majd ezt követően a KVI vagyonkezelési szerződést kötött volna a gazdasági tárcával. A minisztérium korábbi közlése szerint célja a 2012-es piaci liberalizációig a Volán-társaságok megerősítése regionális összevonásokkal, vonalhálózatok újraszervezésével, a menetrendek összehangolásával.
A Volán-részvények ügyét nem segítette, hogy bár elkészült az állami vagyonról szóló új törvény, amely mindhárom vagyonkezelő szervezet státuszát módosítja, egyelőre nem lépett hatályba. A parlament 2007. június 25-én fogadta el a törvényt, amely szerint az ÁPV Zrt., a KVI és a Nemzeti Földalapkelező Szervezet összevonásával létrejön a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. illetve a tulajdonosi jogokat gyakorló Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács. Sólyom László köztársasági elnök azonban július elején megfontolásra visszaküldte az Országgyűlésnek. A jogszabályt a parlament az ősszel tárgyalhatja újra.
Az ÁPV ZRt. korábban közölt adatai szerint a 24 Volán-társaság saját tőkéje 41 milliárd 532 millió 141 ezer forint, jegyzett tőkéje 66 milliárd 716 millió 513 ezer forint. Tavaly a Volán-társaságok a helyközi menetrend szerinti forgalomban 483 millió utast szállítottak és 8,838 milliárd utaskilométert teljesítettek.