Az indulás évében, 2000-ben automata sebességváltó-vezérlések szoftverfejlesztésével, valamint gyártámogatással indult a munka, mára pedig öt különböző osztályon 320 mérnök dolgozik számos autóipari fejlesztésen. Így többek között Budapesten folyik az eső- és napfényszenzor, a parkolást segítő ultrahangos rendszerek, hibrid hajtások elektromos vezérlő rendszerei, motorvezérlők fejlesztése és tesztelése.
Amint azt Henk Becker, a fejlesztési központ vezetője elmondta, azt szeretnék, ha év végéig 450-re nőhetne a mérnökök száma, és a jövő évben újabb létszámbővítést terveznek. A központ ugyanis nemrégiben új fejlesztési osztállyal és számos új tevékenységgel gyarapodott. Az Electrical Drives osztály konstruktív megoldásokat fejleszt ki az elektromos hajtások területén, amellyel a németországi kollégák, valamint a Bosch miskolci autóelektronikai gyárának munkáját támogatják.
Miután a Bosch csoport az idén is több száz gépész- és villamosmérnök jelentkezését várja a fejlesztési központjába, valamint hatvani és miskolci gyáraiba, erőteljesen támogatja a műszaki felsőoktatást. Henk Becker kiemelte, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemnek az idén 75 millió forintos támogatást nyújtott a Bosch, tavaly pedig autóelektronikai labort nyitottak a mechatronika tanszéken, írja a Világgazdaság.