Oravecz Péter, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. kommunikációs igazgatója a lapnak azt is elmondta: az ÁPV e heti, csütörtöki igazgatósági ülésén szerepel a céggel kapcsolatos napirend. Elképzelhető, hogy ezen részdöntés születik vagy a tárgyalások állásáról hallgat meg beszámolót az igazgatóság.
A lap információi szerint nem kizárt, hogy a további tárgyalásokról határoz majd az igazgatóság: például arról, hogy az aspiráló három cégből csak kettővel folytatja a megbeszéléseket. A légitársaság privatizációs pályázatának tárgyalási szakaszába a litván a LAL Investiciju Valdymast mellett az Airbridge Zrt.-t és az Ofer Hava magánszemély által jegyzett befektetői kört hívták meg. Elemzők szerint utóbbi kettő pályázónak van a legnagyobb esélye a győzelemre.
Leonov Péter, az AirBridge igazgatósági tagja szerint a légitársaság érdeke, hogy mielőbb új, tőkeerős befektetője legyen, s ők ebben partnerek lennének. Rendelkeznek például rövid és hosszabb távú stratégiai tervvel is.
A másik esélyes pályázó, az Ofer Hava által képviselt, az ír Allied Irish Bank pénzügyi támogatásával bíró befektetőcsoport a Malévval az Aer Lingus sikertörténetét ismételné meg. Richard Davey, az írek szakmai partnere, a NYRAS vezető légiipari tanácsadó cég vezetője szerint a Malév esetében elsősorban a hatékonyságot kell javítani, s nem feltétlenül a költségek lefaragásával, hanem inkább a bevételek növelésével.
A Malév ma nagyon nehéz helyzetben van, a számok egyre növekvő veszteségről szólnak. Ugyanakkor korábban az Aer Lingus, az SAS, a KLM, a Swiss, a JAL tanácsadójaként megfelelő tapasztalattal rendelkezünk nehéz helyzetben lévő légitársaságok sikeressé tételéhez - idézi az ír szakembert a Napi Gazdaság.
Tovább húzódik a döntés a Malévról
Biztos, hogy - a korábbi sajtóinformációkkal ellentétben - a héten nem születik meg a végső döntés a Malév eladásáról, írja az ÁPV Zrt.-re hivatkozva a Napi Gazdaság. Mint ismert, az állami cég eredetileg már decemberben szeretett volna pontot tenni az ügy végére.