A koncentráció folytatását jelzi, hogy a harmadik legnagyobb német söripari csoport a Radeberger újabb akvizíciót jelentett be,
|
a Hofbräu Brau 50 százalékos tulajdonrészét szerik meg 60 millió euróért. Ugyan a 265 főt foglalkoztató Hofbräu megszerzésével nem borul fel az eddigi piaci helyzet, de a szakemberek szerint ez újabb lépés az egyébként erősen megosztott német sörpiac lassú koncentrációja felé. A folyamat persze nem csak a felvásárolt Hofbräura, de a Radebergerre is igaz. A német Oetker élelmiszerkereskedelmi konszern ugyanis a közelmúltban vásárolta ki a cégből a kisrészvényeseket. Az Oetker korábban a Radeberger Gruppe AG sörgyárak 95,64 százalékos részesedésével bírt.
Az Oetker söripari leányvállalata a harmadik legnagyobb német sörgyár az Interbrew Deutschland és a Holsten után. A piacvezető pozíciót idén ősszel szerezte meg a világ harmadik számú söripari csoportja, a belga Interbrew azután, hogy stratégiai partnerségre lépett a német Spaten-Franziskaner Brauval. A Spaten sörüzletét egybeszervezik az Interbrew Deutschland tevékenységével, miután az Interbrew 200 millió euróért megvásárolja a Spaten 29 százalékát.
Az Interbrew - amelyhez a Borsodi Sörgyár többsége is tartozik - 2001-ben jelent meg a német piacon. A Spatennel kötött együttműködése előtt a piaci részesedése 8 százalékos volt ott. Németországi holdingjához, az Interbrew Deutschlandhoz tartozik egyebek között a Beck és a Diebels márka. Az 1363-ban alapított, müncheni Spaten elsősorban a fehérsör kategóriában és főleg Dél-Németországban bír erős pozíciókkal.
Az elmúlt hónapok felvásárlásai és szövetségei ugyanakkor az iparági elemzők szerint csak a konszolidáció kezdetét jelentik. Többszáz családi kézben lévő regionális sörfőzde válhat akvizíciós célponttá vagy csatlakozhat partnerként valamely nagy sörgyárhoz a következő évben a szakemberek szerint. Arról nem is beszélve, hogy a legnagyobbakat is könnyen bekebelezhetik, a második számú Holstenért már "bejelentkezett" a dán Carlsberg és a német Bitburg konzorciuma.