A szlovákiai lízingcéget ugyanakkor eladja a Merkantil, részint azért, mert túl sok energiát leköt, részint mert az orosz és ukrán piacon nagyobb a növekedési lehetőség. Az információs memorandumot 11 érdeklődő vásárolta meg, a short listen ketten maradtak, a bank a kötelező árajánlatot április 25-éig várja. Kolossváry Ádám úgy vélekedett, a céget jó áron el tudják adni.
A csoportnak ezen kívül Bulgáriában, Horvátországban, Romániában és Szerbiában van lízingcége (a szerb az idén kezdi meg tevékenységét). A horvát piacon tavaly újabb akvizícióra is sor került, a Z Plus Leasing d.o.o. megvásárlásával. A 14,8 millió eurós portfoliójú cégért 6,4 millió eurót fizettek, az akvizícióval közel ezer ügyfelet nyertek. Az új szerzeményt nem olvasztják össze a meglévő lízingcéggel, mert túl sokba kerülne; a meglévő portfóliót kifutásáig menedzselik, új szerződéseket csak az OTP Leasing köt.
A Merkantil ötéves stratégiája szerint az időszak végén már külföldről érkezik a csoport adózott profitjának 20 százaléka; ha az ukrán és orosz terjeszkedés megvalósul, a külföldi leánycégek hozzájárulása ennél is nagyobb lesz - mondta Kolossváry Ádám.
A Merkantil csoport Magyarországon 2007-ben 46 516 új szerződést kötött, mintegy öt százalékkal kevesebbet, mint 2006-ban. A csoport 2801 autót vett vissza, amelyek a teljes portfólió 1,44 százalékát teszik ki (2006-ban a visszavett 3526 darab autó a portfólió 1,86 százalékára rúgott).
Kolossváry Ádám elmondta: a hitelválságot a refinanszírozási oldalon ők is érzik, ez ellen gyakoribb árazással védekeznek. Abban bízunk, hogy emiatt nem veszítenek piaci részt, mert az általános likviditásszűkét mások is megérzik.