Hozzátette, az amerikai számvitel szerint (US GAAP) számított bevétel kétharmada direkt értékesítésből származik.
Az idei, áprilisban kezdődő üzleti évben, főként a szolgáltatások bővítésével, mintegy 12 százalékos növekedést tervez az irodatechnikai piacon működő Ricoh.
Tóth István elmondta, 2010-ben a piac stagnált, de a Ricoh-nak a direkt értékesítés kiterjesztésével sikerült növekedést elérnie.
A 80 dolgozót alkalmazó Ricoh-nak 20 viszonteladója van a magyar piacon, akikkel szemben az elvárás az, hogy ne csak irodai, nyomdai és dokumentumkezelő gépeket adjanak el, hanem minél több szolgáltatást is nyújtsanak az ügyfeleknek.
Bérczi Ottó, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, a Ricoh részesedése átlagosan mintegy 10 százalék magyar piacon, amit egyértelműen növelni szeretnének, elsősorban a szolgáltatási szegmens, ezen belül például az irodai, illetve informatikai infrastruktúra-menedzsment bővítésével. A tervek szerint a cél elérése érdekében a Ricoh az idén 10 fős létszámbővítést hajt végre.
Az eseményen ismertettek egy IDC-felmérést, amely szerint egy dokumentum hagyományos előállításának és kezelésének a teljes költsége, ide számítva például a munkavállalók bérét is, 40-50 forintot tesz ki, míg ha egy vállalat optimalizálja ezt a tevékenységét (managed document services), akkor csak 15-20 forintba. Mindez azért fontos a vállalatok számára a Ricoh szerint, mert a felmérések alapján egy cég teljes költségeinek átlagosan 11-15 százalékát teszik ki a dokumentum menedzselés költségei.
MTI