4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közzétette a tavalyi év második felére vonatkozó felmérését a Médiahatóság. Ezek szerint a reggeli műsorok és a TV2 időjárás jelentése a legnépszerűbb a támogatók között.

Féléves összesítésben a vizsgált televíziók 1 053 660 percnyi műsoridejében 1 056 szponzorcég 87 410 támogatói üzenetét azonosította az NMHH. A 2015 második félévét felölelő analízis állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi (RTL Klub, TV2) televíziók illetve a közszolgálati Duna Televízió voltak. A vizsgálati minta kiegészült továbbá - nézettség és penetráció alapján - az  ATV, Life Network, m4, Sport1, Viasat3 és Viva televíziókkal, amelyeket egy-egy hónapig monitorozta a hatóság.

A támogatói üzenetbe csomagolt kereskedelmi kommunikáció – igazodva a szezonális hatásokhoz - októberben érte el a maximumát (17 133 db), míg a legkevesebb augusztusban (11.769 db) fordult elő. Az országos kereskedelmi televíziók közül támogatási szempontból vitán felül a TV2 bizonyult a vizsgált időszak favoritjának, hiszen az RTL Klubbal azonos (4416 óra vs. 4416 óra) műsoridőben 8 767 támogatói üzenettel többet (42 017 db vs. 33 250 db) vonultatott fel, mint legfőbb vetélytársa.

A támogatói üzenetek hossza 1-14 másodperc között alakult, átlagos időtartamuk pedig 5 másodpercet tett ki. (Érdekes adalék, hogy egy reklámszpot átlagos időtartama 2015-ben 25-27 másodperc hosszúságú volt).

A szolgáltatások a legnépszerűbbek

2015. második felében a szponzorációra legtöbbet költő szektorok közül a szolgáltatás emelkedett ki, melynek sikerét a vendéglátóhelyek által felajánlott voucherek és a nyereményként felbukkanó, sokféle kulturális eseményre szóló jegyfelajánlások alapozták meg. Csakúgy, mint az első félévben, ebben az időszakban is a HUF-BAU építőpontok szpotját azonosította az NMHH be a legtöbbször (1403 eset), illetve a TV2 Időjárás jelentés c. műsorszáma számított a legtöbb (10 636 db) támogatói kontaktussal érintett programnak.

Néhai sztárok, akik még mindig milliókat keresnek

A TV2 vezető szerepét támasztja alá a műsoridőre vetített támogatói üzenetek teljes időtartama is, mely az RTL Klub esetében 1,01 százalékot, a TV2-nél 1,23 százalékot, míg a Duna TV-nél csupán 0,16 százalékot ért el. Az egy-egy hónap erejéig szemlézett televízióknál számottevő szponzorációs aktivitást nem lehetett visszaigazolni, hiszen esetükben a támogatói kommunikáció műsoridőre vetített aránya 0,06 és 0,27 százalék között változott.

Féléves összesítésben 1554 féle szponzorüzenetet azonosított az NMHH. E hirdetői kommunikáció 13,5 százaléka (211 db) csupán egy-két alkalommal került a műsorkínálatba, a másik végletet pedig az az öt szpot képviselte, amelyek ezernél is több esetben tűntek fel.

A többféle szponzor szpottal hirdető cégek közül a vizsgált időszak „győztesének” a Telecom számított, melynek nyolcféle támogatói üzenetét különböztethettük meg. Mellette a Lifestars hét, a Nestlé, a Mediwel Kft. és az OTP hat-hat, a Hajdú fitt sajt, a Mol, a Solanie, az Unicredit és Whirlpool pedig öt-öt féle üzenettel volt jelen.

Reggeli műsorokban pörögtek legjobban a támogatók

A legtöbb támogatót vonzó műsorszám az RTL Klub esetében a 8:08 – Minden reggel, míg a TV2-nél a Mokka című reggeli szolgáltató magazin volt, köszönhetően a hétköznaponkénti rendszeres megjelenésnek, illetve a számos tematikus rovatnak.

A mezőnyből kimagaslott a TV2 Időjárás jelentése, hiszen a naponta akár tíz alakalommal is jelentkező programelemhez 28 cég félszázat is meghaladó támogatói üzenettel kapcsolódott.

Az 1056 támogató cég közül a Magyar Telekomé lett az elsőség, hiszen féléves összesítésben 87 műsorcím mellett 3271 alkalommal mutathatta be valamely szponzorüzenetét. Mellette további tizenegy cég 1000-1600 megjelenése számított erőteljesnek , velük szemben azonban 131 cég csupán egy-két, további 215 cég pedig tíznél is kevesebb megjelenést abszolvált.

A legtöbb műsoridőt vásárló támogatók tekintetében is a Magyar Telekom Nyrt. végzett az élen , hiszen a cég különböző kereskedelmi üzenetei féléves szinten 5 óra 3 percet birtokoltak a vizsgált televíziók műsoridejéből. A távközlési céget a Fundamenta követette 3 óra 49 perccel, majd a Pannon Pharma következett a sorban 2 óra 12 perccel.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!