4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A pénteki tárgyaláson sem sikerült megállapodnia a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak (GKM) a vasutas szakszervezetekkel a vasútbiztonsággal kapcsolatos intézkedések ütemezéséről, így továbbra is fennáll a veszély, hogy a mozdonyvezetők hétfőn reggel kétórás sztrájkba lépnek. A GKM szerint azonban jó esély van arra, hogy vasárnapig megszületik az egyezség. Mfor.hu tudósítás.

Hétfőig van még idő (Mfor-montázs)

Pénteken folytatódtak a tárgyalások az érintett érdekképviseleti szervek, például a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) és a GKM között a közlekedésbiztonságról kapcsolatos kérdésekről. "Szakmai szinten sikerült egyetértést elérni, nézetkülönbség technikai kérdésekben, illetve a gesztusok szintjén van csupán" - mondta el pénteki sajtótájékoztatóján Garamhegyi Ábel.

Az ütemezésről megy a vita

A tárca államtitkára szerint a vita gyakorlatilag már csak a megállapodáshoz csatolt mellékletek tartalmán folyik. Ezek közül az egyiket, a jogalkotási tervet - Garamhegyi szerint - már most csaknem elfogadhatónak tartják az érdekképviseleti szervek. A nagyobb konfliktus a másik melléklet, az azonnali intézkedési terv körül mutatkozik: itt az "azonnali" szót másképp értelmezi a GKM és másképp a MOSZ, tette hozzá.

Az ellentétek feloldása érdekében a GKM megbízta a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, hogy szombatra a szakszervezetek képviselőivel közösen dolgozza át az intézkedési tervet. Az államtitkár ez alapján jó esélyt lát arra, hogy a vasárnap reggeli tárgyaláson sikerül megegyezni a MOSZ-szal.

Kétórás sztrájk hétfőn?

Mint ismert, a MOSZ még csütörtökön jelentette be, hogy július 23-án reggel 6 és 8 óra között figyelmeztető sztrájkot kíván tartani a magyar vasútvonalakon. A megmozdulást támogatásáról biztosította a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) és a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete (PVDSZ) is.

Borsik János, a MOSZ ügyvezető alelnöke korábban elmondta: már többször fordultak a GKM és a Nemzeti Közlekedési Hatóság vezetéséhez, hogy hozzanak azonnali intézkedéseket az utasok, a mozdonyvezetők és a vasutasok biztonsága érdekében. Úgy véli, a jelenlegi jogi szabályozás nem felel meg a biztonsági elvárásoknak, a foglalkoztatási és szakmai szabályok megszegése pedig gyakorlattá vált a vállalkozó vasutaknál.

Veszélybe került a mozdonyvezetők foglalkoztatásának biztonsága is, mert több vasútvonalat fel akar számolni a GKM, tekintet nélkül az eddigi tiltakozásokra, a társadalmi, lakossági és munkavállalói érdekekre, tette hozzá Borsik.

Garamhegyi ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: bizonyos módosításokat azért nem fogadhatnak el, mert azok uniós jogszabályba ütköznének. Emellett egy példát említve elmondta: míg a szakszervezetek azt szeretnék elérni, hogy a mozdonyvezetők alkalmassági vizsgáját abszolút ne lehessen szigorítani, a GKM az ilyen jellegű általános kizárást nem tartja elfogadhatónak.

A MÁV már felkészült

Bár az államtitkár szerint továbbra sincs sztrájkhelyzet, a MÁV már felkészült arra az eshetőségre is, ha vasárnap mégsem sikerül egyezségre jutni. A vasúttársaság képviselői ugyanis megállapodtak a MOSZ-szal arról, milyen szolgáltatásokat biztosítanak az esetleges munkabeszüntetés ideje alatt.

A kétórás figyelmeztető sztrájk több mint 600 vonatot, a járatok közel húsz százalékát érintheti. Az állomásokon és az utasterekben biztosított lesz az utas-tájékoztatás és a csomagmegőrzés, a vonatokon pedig lesz hűtés és világítás. A MÁV garantálja az utasok tájékoztatását és a jegyértékesítést is.

A munkabeszüntetés kezdete előtt elindított vonatok biztonságos közlekedését a következő állomásig biztosítják, vagyis azok nem vesztegelhetnek a nyílt vasúti pályán. A rendkívüli meleg időjárás miatt a személyszállító vonatok utasainak ásványvizet ad a MÁV-START Zrt. - az esetleges munkabeszüntetés miatti várakozás idő alatt.

W. B. Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!