Kedden a "Tanulj SzakMÁt!" nevű Pályaorientációs és Szakképzési Börzén próbál diákokat toborozni a MÁV.
A vasúttársaság munkatársai reggeltől késő délutánig egy sor munkakörbe betekintést nyújtanak az érdeklődőknek a vasútforgalmi szolgálattevőtől kezdve a különféle műszerészeken át egészen a kalauzig. A MÁV azt reméli, ezzel sikerül megnyernie magának a középiskolák végzős diákjait és a szakképzésre kapható álláskeresőket.
2015-ben 17 266-an dolgoztak a MÁV-nál, ez a szám tavaly év végére 19 066-ra nőtt. A vasúttársaság ugyanakkor azt kommunikálja, hogy óriási létszámhiánnyal küzd. Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke még januárban arról beszélt a Hír TV-n, hogy ezer fővel vannak kevesebben a kívánatosnál, és az óriási emberhiánynak járatcsökkenések, késések és egyéb fennakadásiok formájában az utasok isszák meg a levét.
A helyzet ráadásul csak súlyosbodik, mert a következő két évben négyezer dolgozó megy nyugdíjba, és alig van utánpótlás. Meleg akkor azt mondta, vonzóbbá kell tenni a vasutas szakmát – ez nyilván jobb bérekkel érhető el. Ha minden igaz, ez meg is történik, mert a tervek szerint 2017-ben átlagosan 13 százalékkal, 2018-ban 12 százalékkal, 2019-ben pedig legalább 5 százalékkal nőnek majd a vasutasfizetések.
A tömegközlekedésben másutt is iszonyatos a létszámhiány, a BKV-nál a következő években 1000 kilépő pótlását kellene megoldani. A fizetések pedig itt is elkeserítően alacsonyak: a szakszervezetek azt mondják, ha nem kapnak 30 százalékos béremelést március végéig, sztrájk jön.
mfor.hu