2p

A létszámhiány ezer fő körül mozog.

Kedden a "Tanulj SzakMÁt!" nevű Pályaorientációs és Szakképzési Börzén próbál diákokat toborozni a MÁV.

A vasúttársaság munkatársai reggeltől késő délutánig egy sor munkakörbe betekintést nyújtanak az érdeklődőknek a vasútforgalmi szolgálattevőtől kezdve a különféle műszerészeken át egészen a kalauzig. A MÁV azt reméli, ezzel sikerül megnyernie magának a középiskolák végzős diákjait és a szakképzésre kapható álláskeresőket.

2015-ben 17 266-an dolgoztak a MÁV-nál, ez a szám tavaly év végére 19 066-ra nőtt. A vasúttársaság ugyanakkor azt kommunikálja, hogy óriási létszámhiánnyal küzd. Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke még januárban arról beszélt a Hír TV-n, hogy ezer fővel vannak kevesebben a kívánatosnál, és az óriási emberhiánynak járatcsökkenések, késések és egyéb fennakadásiok formájában az utasok isszák meg a levét.

A helyzet ráadásul csak súlyosbodik, mert a következő két évben négyezer dolgozó megy nyugdíjba, és alig van utánpótlás. Meleg akkor azt mondta, vonzóbbá kell tenni a vasutas szakmát – ez nyilván jobb bérekkel érhető el. Ha minden igaz, ez meg is történik, mert a tervek szerint 2017-ben átlagosan 13 százalékkal, 2018-ban 12 százalékkal, 2019-ben pedig legalább 5 százalékkal nőnek majd a vasutasfizetések.

A tömegközlekedésben másutt is iszonyatos a létszámhiány, a BKV-nál a következő években 1000 kilépő pótlását kellene megoldani. A fizetések pedig itt is elkeserítően alacsonyak: a szakszervezetek azt mondják, ha nem kapnak 30 százalékos béremelést március végéig, sztrájk jön.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!