3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Reebok átvételének és a futball világbajnokság marketing költségeinek terhe alaposan megviselte az Adidas éves mérlegét. A várakozásoktól messze elmaradó negyedik negyedévi eredmény ellenére is a szakértők az éves eredményterv teljesítését várják az Adidastól. Szakértők átlagosan 25 százalékkal magasabb, 392 millió eurós nyereséggel számolnak.

A futball-világbajnokság azonban nem csak a forgalom növelésének lehetőségét hordozza magában, hanem van árnyoldala is, mégpedig a kiemelkedően magas reklámköltségek formájában. A Reebok 3,1 milliárd eurós átvételével összefüggésben teljesített első fizetések mellett a világbajnoksággal kapcsolatos reklámkiadások voltak felelősek a negyedik negyedévi nyereség 87 százalékos visszaeséséért. Az Adidas még soha nem látott összeget szán a 2006-os futball-világbajnokság reklámjaira, melynek nagyságáról a vállalatnál mélyen hallgatnak.

Az Adidas forgalma mintegy tíz százalékkal 1,3 milliárd euróra növekedett a negyedik negyedévben. Ebből kiindulva a megkérdezett szakértők átlagosan hárommillió eurós nyereséget várnak a tavalyi 20 millió után. Egyes elemzők azonban a veszteséget sem tartják kizárhatónak.

Különösen a megrendelés állomány alakulása keltette fel az elemzők figyelmét. "A 2005-ös pénzügyi év végére hét százalékos állomány-növekedést várunk" - jelentette ki a HVB elemzője Uwe Weinreich. "A kilenc havi tizenkét százalékkal összevetve ezt gyengülésnek kell tekinteni." Az első futball cikkeket már kiszállították a kereskedőkhöz a harmadik negyedévben leadott megrendelések alapján. Néhány termékcsalád még hiányzik ugyan, de a marketing kampány már teljes gőzzel halad.

Egyes elemzők szerint az Adidas a Reebok átvételével és a VB-kampánnyal egyszerre túl sokat markolt. Mivel a Reebok a harmadik negyedévről kiábrándító adatokat tett közzé, a Sal. Oppenheim elemzői szerint az akvizícióval kapcsolatos bizonytalansági tényezők csak szaporodtak. "Az Adidas túlzott elvárásokat támaszt márkájával szemben" - állítják. "A Reebok aggasztó híreivel együtt ez veszélyes elegy is lehet." A futball sportcikkek terén világelső Adidas 1,3 milliárd eurós bevételt vár a termékcsoporttól.

Az Adidas mellett a Nike és a Puma is ki kívánja venni a részét az üzletből. Hármójuk közül a legkisebb, a Puma halad a legjobban a csapatok felszerelésében. A háromszoros világbajnok Olaszország mellett további tizenegy válogatottal kötött szerződést. A Nike szereléseit a jelenlegi világbajnok Brazília és még hét csapat viseli. Az Adidas még csak hat csapatot tudhat magáénak, közöttük a német válogatottat. Az Adidas több mint félmillió német csapatdresszt kíván értékesíteni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!