2p

A saját biztonságunk érdekében az Android új, autókba szánt rendszeréhez csak USB kábellel csatlakozhatunk, ráadásul ilyenkor a rendszer lezárja telefonunk kijelzőjét is.

Az Apple után a múlt héten a Google is bemutatta kimondottan autókba szánt rendszerét, az Android Auto-t. Érdekes, hogy a vezeték nélküli kapcsolatok világában, ha kocsiba ülünk, akkor kénytelenek vagyunk a jó öreg USB kábelt használni. Ennek egyik oka egyrészt, hogy töltsük a telefont, másrészt pedig a közlekedésbiztonság.

A vezetés közbeni telefonálás vagy még inkább az üzenetírás a kiemelt baleseti okok egyike, ezért a technológiai cégek arra szeretnék ösztönözi az autósokat, hogy ha már egy – a kocsi fedélzeti rendszereivel tökéletesen kompatibilis – megoldást használnak, akkor arra az időre magát a készüléket felejtsék el. A Google ezt olyan komolyan veszi, hogy nem csak szinkronizálja a csatlakoztatott készüléket, de le is zárja a kijelzőjét, hogy eszünkbe se jusson azt a kezünkbe venni – írja az Autonews.

David Strickland közlekedésbiztonsági szakértő szerint ez a megoldás sem jelent természetesen 100 százalékos biztonságot, hiszen ha az emberek úgy döntenek, hogy veszélyeztetik a saját és a többi közlekedő testi épségét, akkor az ellen nem tehetnek semmit. Ugyanakkor ha minden fontos szolgáltatás, mint a zene, az üzenetküldés, az alapvető információk elérhetőek az autó saját rendszerén keresztül, akkor talán a vezetők maguktól is csatlakoztatják a telefonjukat.

A Google egyébként ezzel kapcsolatban szerette volna megtalálni az arany középutat, vagyis elérhetővé tenni minden olyan alkalmazást, amivel a vezetőnek nem lesz hiányérzete használat közben, ugyanakkor nem telezsúfolni olyan dolgokkal, amelyek ismételten a veszélyes zónába sodornák a felhasználókat. A fenti szolgáltatások mellett természetesen elérhető a Google Maps alapú navigáció, a telefonálás (meglepő módon) és olyan zenei streaming programok mint a Pandora vagy a Spotify. Mindez persze hangvezérléssel.

Az Apple és az Android csatájának sajnos az autógyárak is elszenvedői lesznek mostantól, hiszen nem tehetik meg, hogy modelljeikben csak az egyik vagy a másik rendszert teszik elérhetővé.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!