Az Apple után a múlt héten a Google is bemutatta kimondottan autókba szánt rendszerét, az Android Auto-t. Érdekes, hogy a vezeték nélküli kapcsolatok világában, ha kocsiba ülünk, akkor kénytelenek vagyunk a jó öreg USB kábelt használni. Ennek egyik oka egyrészt, hogy töltsük a telefont, másrészt pedig a közlekedésbiztonság.
A vezetés közbeni telefonálás vagy még inkább az üzenetírás a kiemelt baleseti okok egyike, ezért a technológiai cégek arra szeretnék ösztönözi az autósokat, hogy ha már egy – a kocsi fedélzeti rendszereivel tökéletesen kompatibilis – megoldást használnak, akkor arra az időre magát a készüléket felejtsék el. A Google ezt olyan komolyan veszi, hogy nem csak szinkronizálja a csatlakoztatott készüléket, de le is zárja a kijelzőjét, hogy eszünkbe se jusson azt a kezünkbe venni – írja az Autonews.
David Strickland közlekedésbiztonsági szakértő szerint ez a megoldás sem jelent természetesen 100 százalékos biztonságot, hiszen ha az emberek úgy döntenek, hogy veszélyeztetik a saját és a többi közlekedő testi épségét, akkor az ellen nem tehetnek semmit. Ugyanakkor ha minden fontos szolgáltatás, mint a zene, az üzenetküldés, az alapvető információk elérhetőek az autó saját rendszerén keresztül, akkor talán a vezetők maguktól is csatlakoztatják a telefonjukat.
A Google egyébként ezzel kapcsolatban szerette volna megtalálni az arany középutat, vagyis elérhetővé tenni minden olyan alkalmazást, amivel a vezetőnek nem lesz hiányérzete használat közben, ugyanakkor nem telezsúfolni olyan dolgokkal, amelyek ismételten a veszélyes zónába sodornák a felhasználókat. A fenti szolgáltatások mellett természetesen elérhető a Google Maps alapú navigáció, a telefonálás (meglepő módon) és olyan zenei streaming programok mint a Pandora vagy a Spotify. Mindez persze hangvezérléssel.
Az Apple és az Android csatájának sajnos az autógyárak is elszenvedői lesznek mostantól, hiszen nem tehetik meg, hogy modelljeikben csak az egyik vagy a másik rendszert teszik elérhetővé.
Szász Péter
mfor.hu