3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A ruházati piac növekedése várható Magyarországon, hiszen a magyar háztartások éves átlagos kiadásának jelenleg csupán 6 százalékát adják a ruházati vásárlások - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet ruházati kutatása. A hasonló fejlődést mutató Csehországban ez az arány már 8 százalék.

A FashinScope elnevezésű kutatást Fogarassy Gabriella, az intézet területvezetője ismertette hétfőn a Hungexpo által rendezett Budapesti Divatnapok és Lakástextil Napok című szakkiállításon.

A GfK növekedésre vonatkozó prognózisát az is alátámasztja, hogy 2000-ben a háztartások 81 százaléka vásárolt ruházati cikkeket, míg 2001-ben ez az arány 6 százalékponttal, 87 százalékosra nőtt; ez még mindig azt jelenti, hogy öt háztartásból egy egyáltalán nem vásárol ruházati cikkeket. Ennek oka az lehet, hogy Magyarország lakosságának 20 százaléka 60 év fölötti, és ez a réteg kevés ruhát vásárol.

A tanulmányból kiderül, hogy a magyar ruházati értékesítési szerkezet "komoly" sajátosságokkal bír, például a cipővásárlásokra ugyanannyit fordítanak a háztartások, mint az alapvető élelmiszerekre. Ebből a szempontból a magyarországi háztartások 40 százalékkal többet költenek, mint a csehországiak. Ugyancsak sajátos, hogy alacsony a szakkereskedők részesedése a ruházati piacon, Magyarországon 50 százalék, miközben Csehországban és Olaszországban 70, Spanyolországban 80 százalék. A magyar vásárlók 22 százaléka ruházati cikkeit a piacokon szerzi be, miközben Csehországban ez az arány 15 százalék, Olaszországban 7, Spanyolországban 5 százalék.

A GfK adatai szerint a háztartások 2000-ben 67 ezer, 2001-ben pedig 86 ezer forintot költöttek ruhaneműkre, így a magyar ruházati piac forgalma a 2000-es 221 milliárdról 2001-ben 264 milliárd forintra nőtt.

Az árakat tekintve a legdrágább árusítóhelyek a sportboltok minden kategóriában. A felsőruházat tekintetében az első helyen a sportboltok, második helyen az áruházak, harmadik helyen az általános áruházak, negyedik helyen pedig a csomagküldő szolgálatok állnak. Az alsóruházat a legdrágábban ugyancsak a sportboltokban vásárolható meg, második helyen a csomagküldő szolgálatok, harmadik helyen az áruházak vannak. A cipők tekintetében ugyancsak a sportboltok a legdrágábbak, második helyen a szakcipőboltok, harmadik helyen az áruházak állnak.
A felmérésből kiderül, hogy az egyfős háztartások költenek legtöbbet alsóruházatra. A korosztályt tekintve a legkevesebbet a 30 év alattiak és a 65 év fölöttiek vásárolnak alsóruházatból.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!