3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A ruházati piac növekedése várható Magyarországon, hiszen a magyar háztartások éves átlagos kiadásának jelenleg csupán 6 százalékát adják a ruházati vásárlások - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet ruházati kutatása. A hasonló fejlődést mutató Csehországban ez az arány már 8 százalék.

A FashinScope elnevezésű kutatást Fogarassy Gabriella, az intézet területvezetője ismertette hétfőn a Hungexpo által rendezett Budapesti Divatnapok és Lakástextil Napok című szakkiállításon.

A GfK növekedésre vonatkozó prognózisát az is alátámasztja, hogy 2000-ben a háztartások 81 százaléka vásárolt ruházati cikkeket, míg 2001-ben ez az arány 6 százalékponttal, 87 százalékosra nőtt; ez még mindig azt jelenti, hogy öt háztartásból egy egyáltalán nem vásárol ruházati cikkeket. Ennek oka az lehet, hogy Magyarország lakosságának 20 százaléka 60 év fölötti, és ez a réteg kevés ruhát vásárol.

A tanulmányból kiderül, hogy a magyar ruházati értékesítési szerkezet "komoly" sajátosságokkal bír, például a cipővásárlásokra ugyanannyit fordítanak a háztartások, mint az alapvető élelmiszerekre. Ebből a szempontból a magyarországi háztartások 40 százalékkal többet költenek, mint a csehországiak. Ugyancsak sajátos, hogy alacsony a szakkereskedők részesedése a ruházati piacon, Magyarországon 50 százalék, miközben Csehországban és Olaszországban 70, Spanyolországban 80 százalék. A magyar vásárlók 22 százaléka ruházati cikkeit a piacokon szerzi be, miközben Csehországban ez az arány 15 százalék, Olaszországban 7, Spanyolországban 5 százalék.

A GfK adatai szerint a háztartások 2000-ben 67 ezer, 2001-ben pedig 86 ezer forintot költöttek ruhaneműkre, így a magyar ruházati piac forgalma a 2000-es 221 milliárdról 2001-ben 264 milliárd forintra nőtt.

Az árakat tekintve a legdrágább árusítóhelyek a sportboltok minden kategóriában. A felsőruházat tekintetében az első helyen a sportboltok, második helyen az áruházak, harmadik helyen az általános áruházak, negyedik helyen pedig a csomagküldő szolgálatok állnak. Az alsóruházat a legdrágábban ugyancsak a sportboltokban vásárolható meg, második helyen a csomagküldő szolgálatok, harmadik helyen az áruházak vannak. A cipők tekintetében ugyancsak a sportboltok a legdrágábbak, második helyen a szakcipőboltok, harmadik helyen az áruházak állnak.
A felmérésből kiderül, hogy az egyfős háztartások költenek legtöbbet alsóruházatra. A korosztályt tekintve a legkevesebbet a 30 év alattiak és a 65 év fölöttiek vásárolnak alsóruházatból.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!