2p

A nagy kereskedelmi áruházláncok a törvényi szigor ellenére is megtalálják a módját, hogy különböző jogcímeken többletbevételre tegyenek szert beszállítóiktól: akár háromszázezer forintba is kerülhet például, ha valaki a termékével be akar kerülni az akciós újságba - írja a pénteki Magyar Nemzet.

A Gazdasági Versenyhivatal által megrendelt, az áruházláncoknak a beszállítókkal szembeni magatartását vizsgáló, Kopint-Tárki Zrt. készítette tanulmány szerint az utóbbi években bevezetett szigorítások valamelyest javítottak a beszállítók helyzetén, teljes körű védelmet azonban nem nyújtanak számukra. A láncoknál ugyanis rövid idő alatt kialakultak azok a technikák, amelyekkel lényegében meg tudják kerülni a korlátokat.

A korábbi belistázási díjként beszedett sarcból (amelyet azért fizetett a beszállító, hogy terméke bekerülhessen a lánc kínálatába) így lett terméktesztelési vagy kipróbálási díj. Nem ritka, hogy az áruházlánc nem elégszik meg a nemzetközileg is elfogadott tanúsítványokkal, hanem ragaszkodik saját minőség-ellenőrzési rendszeréhez, amelynek költségeit szintén a beszállítókkal fizetteti ki. Ennek évi költsége akár több százezer forintra is rúghat. Az is pluszköltséget jelent a partnernek, hogy a kereskedőlánc ragaszkodik saját, a hagyományosnál háromszor drágább speciális rekeszeik használatához - ismerteti a Magyar Nemzet.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!