Parillák Gabriella, a Nyíregyházi Polgármesteri Hivatal sajtófőnöke az MTI-nek elmondta: az új nyomvonalú, Nyíregyházát nyugatról elkerülő út kétszer egy sávos lesz. Az első ütemben 2,2 kilométer hosszúságban alakítják ki az utat az M3-as autópálya és a Kálmánházára vezető 3317-es számú út között.
A sztrádán új csomópontot hoznak létre, ami jelentős földmunkával és magas töltés kialakításával jár majd. A munkálatok elvégzéséhez hosszabb időszakra lesz szükség. A beruházó NIF Zrt. a fejlesztés helyén kiemelt figyelmet kíván fordítani a környezetvédelmi szempontokra, s az érintett területen 30 ezer fát és cserjét ültetnének - tette hozzá a sajtófőnök.
Nyíregyháza nyugati elkerülő útjának első szakasza a város ipari övezetét kapcsolja majd az M3-as autópályához. A területen épül a dán Lego Csoport új gyára, 60 milliárd forintos beruházással. A közelben más nagyüzemek is működnek, például a francia Michelin gumiabroncsgyára, a német Eissmann autóbelső-, valamint a Contitech légrúgó gyára, amelyek így közvetlen autópálya-kapcsolatot kapnak.
Az új M3-as csomópontot és az elkerülő út első szakaszát a Duna Aszfalt Kft. és a KE-VÍZ '21 Zrt. által alakított konzorcium építi.
Az Új Széchenyi Terv közlekedési operatív programja keretében, európai uniós támogatással megvalósuló, 2,2 kilométer hosszú utat 2014. őszétől már használhatják a közlekedők.
Az elkerülő út második részének, a kálmánházi út és a Nyíregyházát Tiszavasvárival összekötő 36-os számú főút közötti szakaszának kiviteli tervei is készülnek már. Várhatóan a jövő év elején a közbeszerzési eljárás is megindulhat a kivitelező kiválasztására.
Az elkerülő út később a 36-os, és a Nyíregyházát Bodrogkeresztúrral összekötő 38-as számú főút között épül majd tovább, illetve onnan folytatódik egészen a város északi, nyírszőlősi részéig. Így Szabolcs-Szatmár-Bereg megye rétközi tájegysége, Kótaj, Nagyhalász és Ibrány térsége is közelebb kerül az M3-as autópályához.
MTI