Deja vu érzésük lehet a régóta a TV2 berkeiben dolgozóknak: a néhány éve távozó akkori elnök, Pintér Dezső az SBS közép-európai befektetésekért felelős tanácsadójaként folytatta pályafutását, míg a jelenlegi vezető, Kereszty Gábor a TV2-t tulajdonló ProSiebenSat.1 csoport tartalomfejlesztésért felelős alelnökeként tevékenykedik majd augusztus 1-jétől. Az Index hírportál "felfelé bukás"-nak aposztrofálta a kinevezést.
Lehet, hogy ez a jelző erős, de tény, hogy a TV2-nél az utóbbi időben több melléfogás is történt. A saját gyártású műsorok nem úgy sültek el, ahogy a csatorna vezetése megálmodta, s a nézettségi versenyben is folyamatosan alulmarad az adó.
Több saját gyártású műsor is megbukott
Az utóbbi idők saját gyártású produkciói sem muzsikáltak fényesen: az "1 a 100 ellen" jövője kétséges, bár ősztől lesznek új próbálkozások. A csatorna nagy reményeket fűz "A nagy fogyás - aki veszít az nyer" című valóságshow-hoz, amelynek valószínűleg az RTL Klub "Csillag születik" produkciójával kell majd felvennie a versenyt.
Hazai fejek nem hullanak
A leköszönő vezetőnek a jelenlegi arculat- és műsorstruktúra kialakításában is tevékeny szerepe volt, így nem csoda, hogy a jövőben a tartalomfejlesztésért felelős részleg alelnöke lesz.
Az új poszton alája tartozik majd annak megítélése is, hány embert kell elküldeni a ProSiebenSat.1-nál, mivel a jövőben - kihasználva a szinergiákat - Magyarországra kerülne néhány műsor gyártása. A leépítés valószínűleg 200-300 embert érint majd a csoporton belül.
Lapunk információi szerint a hazai szárnynál a közeljövőben biztosan nem fognak fejek hullani, mivel Várdy Zoltán először a jelenlegi szervezet működésével szeretne mélyebben megismerkedni.
A leépítésekről szóló találgatások viszont korántsem légből kapottak, hiszen minden jelentősebb felvásárlás velejárója a szervezeti struktúra átalakítása és a munkatársak esetleges elbocsátása. A ProSiebenSat.1 csoport pedig alig egy hónapja vásárolta fel a TV2-t is tulajdonló SBS Broadcasting Groupot, felkavarva ezzel az európai médiapiacot.
Az ügylet értéke mintegy 3,3 milliárd euróra rúgott, s így a konszern az árbevételt tekintve felkerült a dobogó második fokára, az RTL csoport mögé. A szinergiákból mintegy 80-90 milliárd euró megtakarítást remélnek, ami 2010-től realizálódna.
Ehhez a gyártásáthelyezésen kívül minden bizonnyal jelentős leépítésekre is szükség lesz. Máskülönben az új konszern nehezen vehetné fel a versenyt a majdnem kétszer akkora árbevételt elért RTL-csoporttal.
Istvánko Viktória