3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

„Fiatalodik” a társadalom életfelfogása. A magyar felnőttek többsége gondolja ugyanis azt, hogy a mostani harmincasok mentalitása és viselkedése a régebbi huszonévesekre jellemző, a mai negyvenesek pedig olyanok, mint a tegnapi harmincasok. Az új életstílus megváltoztatja a fogyasztási szokásokat is - áll az ACNielsen piackutató vállalat legfrissebb felmérésében.

A hatvanas éveikben járó kortársakra a magyar felnőttek majdnem fele - 49 százaléka - tekint úgy, mint korábban a középkorúakra. A harmincasokat régebbi huszonévesnek nézi 52 százalék. Mindkét mutató közel áll az európai átlaghoz. A jelenlegi negyveseket a magyarok 53 százaléka látja olyannak, mint a közelmúlt harmincasait. Itt az európai átlagtól 6 százalékponttal elmaradunk - tartalmazza az ACNielsen szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye.

A látszat kevésbé fontos

Amíg az életérzés fiatalodik, a látszat nem olyan lényeges. Legalábbis abból a szempontból, hogy az idő előrehaladtával csak a magyarok 15 százaléka mérlegeli majd, hogy esetleg plasztikai műtétet végeztessen magán a szebb megjelenés érdekében. A görögök, baltiak és írek kétszer ekkora arányban veszik fontolóra a beavatkozást, míg az európai átlag 22 százalék.

Az ifjúság, mint életszakasz kitolódására vonatkozott a következő kérdés: "egyetért-e ön azzal, hogy a fiatalok húszas éveik végéig a szüleiknél lakjanak?" Igennel a magyarok 42 százaléka válaszolt, kevesebben, mint a 47 százalékos európai átlag.

A lendületesebb életszemléletet tükrözi, hogy öt magyar felnőttből négyen vélik, hogy a reklámok túlságosan hangsúlyozzák a fiatalságot és jelképeit, hogy azzal adjanak el terméket vagy szolgáltatást.

Inkább nők forgatják vissza az idő kerekét

A világ legnagyobb online felmérése során négy földrész 41 országában 22 800 internetfelhasználó véleményét kérdezték meg az ACNielsen munkatársai idén júniusban.

A felmérés szerint korunkban tovább élünk az előző generációknál, és az ifjúsághoz képest megnövekszik az időskori évek száma. Ezen kívül tovább tart a képzésünk és gyakran huszonévesen is a szülői házban maradunk. Elmozdultak az életpálya keretei. Amikor fiatal felnőttekről, idősekről vagy középkorúakról beszélünk, akkor a hozzájuk tartozó életstílus és viselkedés mást jelent, mint a közelmúlt évtizedeiben.

A globális felmérés érdekességei közé tartozik, hogy a nők inkább hajlamosak visszaforgatni az idő kerekét. Világszerte a nők 64 százaléka gondolja úgy, hogy a mai negyvenesek olyanok, mint a tegnapi harmincasok, a férfiak aránya ebben a kérdésben 58 százalék. A többi életkor összehasonlításánál ugyanilyen eltérések tapasztalhatók.

Világszerte a vélemények legnagyobb mértékben a huszonévesek szülőkkel való együttéléséről különböznek. Az otthon maradást az összes megkérdezett 53 százaléka tartja rendben lévőnek. Ázsiában azonban 61 százalék, mert ott a több generációs család a mindennapi kultúra része. A norvégek, oroszok, franciák és svájciak 80 százalék körüli része viszont helyteleníti, ha a huszonévesek még szüleiknél laknak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!