"Október végén, november elején nyitja meg kapuit az Arena Pláza Mall" - nyilatkozta lapunknak Vadas Vera, a fejlesztésért felelős Plaza Centers pr-igazgatója.
Azt is sikerült megtudnunk, hogy mit rejt a titokzatos "új generáció" jelző, amivel az Arena Plázát illetik. A beépített alapterület több mint 180 ezer négyzetméter, amelyből bruttó 68 ezer négyzetmétert hasítanak ki a kiskereskedelmi üzletek (közel 200 bolt). Ezek az arányok jóval nagyobbak, mint az eddig épített bevásárlóközpontok esetében.
Világmárkák találkozója
Emellett az üzletek mixe is különleges. Több olyan márka is képviselteti majd magát, amely eddig még nem volt jelen Magyarországon. Az új generációs jelzőre utal az úgynevezett "áruház az áruházban" megoldás is, amelyet a Peek&Cloppenburg 4600 négyzetméteres, kétszintes üzletének kialakításakor alkalmaznak. (Belső látványtervet szerkesztőségünk nem kapott, de példaként a 2001-ben nyílt Mammut II. bevásárlóközpontban üzemelő kétszintes Libri-könyváruházat említhetjük.)
A hazánkban márciusban debütált klasszikus áruházlánc első üzletében nem vonultatott fel világmárkákat, azonban az ígéretek szerint az új egységből már nem fognak hiányozni a Versace, a Paul & Shark vagy a Joop modelljei sem. A pr-igazgató szerint az áruházon kívül is találkozhatunk majd olyan brandek üzleteivel, amelyekért eddig Ausztriába kellett utazni.
A zömében már bérlőre talált boltok többségébe azon nemzetközi láncok költöznek, amelyek már jelen vannak a konkurens plázákban is. Így a jövőben a Kerepesi út környékén lakóknak nem kell messzire zarándokolniuk a Zara, a H&M, a C&A, a Lacoste vagy a Tommy Hilfiger ruhadarabokért sem.
Nagy terek, tágas üzletek?
Annyi bizonyos, hogy a Tesco tízezer négyzetméteren nyitja meg hipermarketjét, így eggyel bővül a belváros közeli nagy alapterületű üzleteinek száma. Kelet-Európa legnagyobb mozikomplexuma pedig 13 ezer négyzetméteren mintegy négyezer filmrajongót vár majd.
A mozitermek egyike a jelenleg létező legkorszerűbb háromdimenziós mozitechnológiával, az Imax-szal (Image Maximum) fog működni. Ennek létrehozására és üzemeltetésére a Cinema City Internationalnek kizárólagos joga van a régió több államában, így Lengyel- és Csehországban, Bulgáriában, Romániában és Magyarországon is. A terem belmagassága majdnem 19 méter, a vászon 24 méter széles és 18 méter magas lesz. A jegyek pedig mintegy húsz százalékkal kerülnek majd többe, mint egy hagyományos terem esetében.
Változott a beruházó
A Kerepesi úti beruházást eredetileg a terület korábbi tulajdonosa, a Bouygues építőipari vállalat kívánta megvalósítani. Végül a francia cég a Plaza Centersnek értékesítette a tervrajzot a telekkel együtt.
A Bouygues addig óriási energiát fektetett az üzletbe: az 1998-ban a Nemzeti Lóverseny Kft.-vel kötött megállapodás értelmében teljes egészében felújította a Kincsem Parkot.
A Plaza Centers, amely 1996 óta van jelen a régióban, még ugyanebben az évben megnyitotta a Duna Plázát, s mára mintegy 23 bevásárló- és szórakoztatóközpontot működtet Kelet-Közép-Európában. Nevüket fémjelzi a Hajógyári-szigetre tervezett Álomsziget nevű beruházás is, amelyet előreláthatólag 2012-ben adnak át.
Istvánko ViktóriaMenedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok: Év végére elkészülhet a Kerepesi úti megapláza Kelet-Európa legnagyobb mozikomplexuma nyílik hazánkban