"A Romániában jelenlévő és az elkövetkező időszakban belépő társaságokkal, a Billával, a Carrefourral, a Metróval és a Selgrosszal fogunk versenyezni. A Metro Cash & Carry egymilliárd eurós eladásait reális célkitűzésnek tartjuk magunk számára is, Csehországban már hasonló eredményeket értünk el" - nyilatkozta Gunter Grieb, a Kaufland Románia vezérigazgatója.
A román piacra irányított befektetések összege 3-4 éven belül meghaladja a 300 millió eurót, tette hozzá. Ebből finanszírozzák a Ploiesti városban tervezett központi raktárbázis megépítését is. A cég a következő 3-4 évben 40 egység megnyitását tervezi a 100 ezernél több lakósú városokban, amelyekből 5-10 a fővárosban szolgálja ki a vásárlókat.
2005 végéig a társaság Ramnicu Valcean, Temesváron, Gyulafehérváron, Nagybányán és Ploiestien nyit áruházakat. A cég egységenként 8-10 millió euróból valósítja meg a 3-4 ezer négyzetméteres áruházak kialakítását.
Románia - Kína, Törökország, Vietnám, Oroszország, Bulgária és India mellett - a legjobb befektetési körülményeket nyújtja a kiskereskedelmi és fogyasztási cikkeket gyártó cégeknek - derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) elemzéséből.
A dokumentum szerint Oroszország, Románia és Bulgária első alkalommal került fel az ágazatban a legjobb kondíciókat nyújtó országok listájára. A PwC szakértői szerint a román kiskereskedelmi és fogyasztási cikkek szektora folyamatosan bővül, miközben a piaci kockázatok gyakorlatilag jelentéktelennek minősíthetők, írta korábban az mfor.hu.
2004-ben Romániában 5 hipermarket, 80 szupermarket és 30 diszkont áruház üzemelt. A piac legjelentősebb szereplői: 222 millió euró nettó eladással a négy hipermarketet fenntartó Carrefour, a 15 szupermarketet működtető Rewe, a Billa, a négy bolttal rendelkező XXL Mega Discount és a Metró. Ez utóbbi 21 üzletet alakított ki, és nettó eladása meghaladta a 1,039 milliárd eurót.
Menedzsment Fórum