3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vevők a hasukba lyukat beszélő értékesítőket egyre kevésbé tolerálják, így egyre több cég ismeri fel, hogy változtatnia kell. A vevőkre nyomást helyező üzletkötőket lassan kiszorítják a problémák iránt fogékony, azokhoz empátiával közelítő "partnerek".

Mivel az üzleti életben jelentős változások mentek végbe, ezért elengedhetetlen cégünk sikerességének érdekében, hogy az általunk alkalmazott üzletkötők képzésében szerepeljen a tanácsadói szerep megtanítása is. A legfontosabb cél ezentúl nem az lesz, hogy viszonylag erős nyomást gyakorolva az üzletfelekre, minél gyorsabban igyekezzenek az üzletkötők értékesíteni az adott terméket vagy szolgáltatást, hosszútávon több hozadéka van, ha a fenti viselkedésmódot felváltja a tanácsadás, az empatikus odafigyelés és a hosszú távú segítségnyújtás.

Az ilyen típusú tanácsadói szerep kialakításában nagy segítséget nyújthatunk az üzletkötőknek, ha a különböző tréningeket nagyobb hangsúlyt fektetünk a vevőorientált, folyamatos konzultációra, valamint ha segítünk olyan képességek elsajátításában, mint az aktív empatikus odafigyelés. Cégünk csak akkor lehet igazán sikeres a piacon, ha az általunk foglalkoztatott üzletkötők rendelkeznek az alábbi képességekkel:

1. Képesek teljes figyelmüket a vevőknek szentelni

Nem arra törekednek, hogy egy üzleti tárgyaláson csakis és kizárólag náluk legyen a szó. Sokkal inkább élnek az aktív empatikus odafigyelés módszerével, és ezen keresztül igyekeznek minél pontosabb információkhoz jutni a vevőjelölt igényeiről, motivációiról.

2. Elemezni tudják a vevő problémáját

A megszerzett információk alapján az üzletkötőnek rendelkeznie kell azzal a képességgel, hogy megértse, és elemezni tudja a vevő problémáit, melyeket a későbbiekben megfelelő módon tud majd kommunikálni az őt foglalkoztató cég megfelelő szakemberei számára.

3.Az információt feldolgozva megoldást kínálnak

Ha a fentiekben említett készségek az üzletkötők birtokában vannak, akkor cégünk is jól jár, hiszen az értékesítő információira, vevőkről való tudására alapozva úgy tudjuk alakítani az általunk kínált termékeket/szolgáltatásokat, hogy azok megoldást jelentsenek a vevő problémáira, és maximálisan kielégítsék igényeiket.

Ez az értékesítési szemlélet, mely a tanácsadói szerepet hangsúlyozza, jóval nagyobb sikereket ígér mind a cég, mint az üzletkötők számára. A vevők is sokkal jobban értékelik az ilyen attitűddel rendelkező értékesítőket. Az aktív empatikus odafigyelés ugyanis azt eredményezi, hogy a vevők biztonságban érzik majd magukat, hiszen tudni fogják, hogy számítanak és odafigyelnek rájuk. Ilyen közegben pedig az őszinteségen és bizalmon alapuló, hosszú távú üzleti kapcsolat alakulhat ki. Látnunk kell, hogy a vevők sokkal többre értékelik azokat az üzletkötőket, akik képesek felismerni igényeiket és problémáikat, és azokra valamilyen kreatív megoldást találni.

Az üzleti élet változásával tehát új eladási stratégiára van szükség, mely sokkal inkább a tanácsadói szerepet helyezi a fókuszba, és ezáltal maximálisan igyekszik kielégíteni a potenciális vevőjelöltek változó igényeit, mely az odafigyelésre, a problémamegoldásra és az empatikus hozzáállásra alapoz. Mivel cégünk sikere az értékesítőktől függ ezért nekünk kell biztosítani különféle tréningekkel, hogy üzletkötőink elsajátíthassák a tanácsadói szerephez nélkülözhetetlen tudást és készségeket.

Forrás: Salesjob

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!