Bizonyára már Önnel is előfordult, hogy megcsörrent otthon a telefon, és hirtelen azt sem tudta, melyik készülék után kapjon. Hétfőtől a Vodafone megveti lábát a vezetékes piacon és rögtön olyan csomaggal rukkol elő, amely ötvözi a mobil és vezetékes telefonok jó tulajdonságait, közölte Babis Mazarakis, a társaság vezérigazgatója a sajtótájékoztatón.
A Vodafone Otthon névre keresztelt szolgáltatás két formában, alacsony havi díjért igényelhető. Valószínűleg sokan akadnak majd, akik az új reklámot látva előveszik a tarifatáblákat és számolgatásba kezdenek, megéri-e lecserélni jelenlegi szolgáltatójukat. Legalábbis ezt a megoldást tanácsolja mindenkinek Bányai Tamás, a vállalat szolgáltatási fejlesztésvezetője.
No csúcsidő
Mindkét csomag újdonsága, hogy havidíja alacsonyabb a piacon megszokottnál, ráadásul a csúcsidő, helyi, helyközi hívás fogalmával sem kell bajlódnia az ügyfélnek, mivel ilyesmi a társaság ajánlatában nem szerepel. A vezetékes percdíjak Magyarországon belül minden esetben 6,90 forintos tarifával működnek.
A "2in1" kombinálja a vonalas és vezetékes telefon előnyeit, akár egyetlen készüléken, egyetlen számlán, így újabb terhet vesz le az ügyfél válláról. A szolgáltatás minden esetben egy adott címhez kötődik majd. Ehhez kapcsolódik az a lakás méreténél valamivel nagyobb zóna, amelyen belül - például a kertben - a vezetékes számra érkező hívásokat ingyen fogadhatja az ügyfél, magyarázta a fejlesztésvezető. Amennyiben ezen a zónán kívül tartózkodunk és a mobilon megjelenik a vezetékes számunkra érkező hívás, eldönthetjük, hogy válaszolunk-e rá. Ennek díja percenként 24 forint.
Amivel nem tudja felvenni a versenytAz utóbbi hét évben mintegy 2 millió hazai ügyfelet szerzett társaság nem tudja minden tekintetben felvenni a versenyt a Skype vagy az IP-telefónia megoldásaival. Amint azonban Bányai Tamás lapunknak kifejtette, alapvetően az otthoni hanghívásra és telefonálási szokásokra próbáltak átfogó alternatívát kínálni, s az ügyfél hangforgalmát szeretnék Vodafone hálózatra terelni.
A szakértő hozzátette, hogy a nemrégiben megjelent csomagajánlatukat választó ügyfelek visszajelzéseiből, fogyasztói szokásaiból sokat merítettek a Vodafone Otthon kialakításakor. Hasonló szolgáltatás egyébként mindössze két államban érhető el: Olasz- és Németországban. Utóbbiban az egy éves működés alatt mintegy másfél millió ügyfelet szerzet a társaság, árulta el a vezérigazgató, aki a hazai tervekkel kapcsolatban számadatokat nem közölt.
Annak ellenére, hogy a nemzetközi hívásokra nem alakítottak ki külön díjazást - azaz esetükben az általános tarifarendszerüket alkalmazzák -, a társaság szerint mindkét csomag olcsóbb, mintha más szolgáltatótól vagy külön-külön venné igénybe ugyanezt az előfizető.
Az internetezőknek sem feltétlenül kecsegtető lehetőség az új megoldás, mivel a Vodafone nem nyújt DSL-szolgáltatást. Emiatt a vezetékes szolgáltatótól kell megtudakolni, milyen feltételekkel tartható meg a már meglévő előfizetés.
Istvánko ViktóriaMenedzsment Fórum