Mint mondta, az önkormányzat a legutóbbi, csütörtöki közgyűlésén döntött úgy, hogy vállalkozásfejlesztési támogatásban részesíti a Vodafone Magyarország Zrt-t a munkahelyteremtő fejlesztése megvalósításához.
Hozzátette: a döntés értelmében a vállalat 130 millió forint összegű regionális beruházási támogatást kapott az önkormányzattól, ennek köszönhetően a cég a call-centerében további 240 új munkahely létesítését és mintegy 450 millió forint beruházását vállalja.
Rámutatott: Miskolc város számára kiemelt jelentőségű, hogy ezáltal nemcsak a jelenlegi 300 munkavállaló alkalmazását vállalja a Vodafone további 5 évre, hanem ezen felül még 240 ember alkalmazását is biztosítja, magas hozzáadott értékű munkakörökben.
Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke kifejtette: a cég vezetése 2009-ben döntött úgy, hogy Miskolcon, világszínvonalú környezetben, csaknem 300 embernek biztosít munkahelyet, azaz egy regionális ügyfélszolgálati központot hoz létre. Emlékeztetett arra, hogy ekkor öt város versenyzett a beruházásért, Miskolc nyert.
Kitért arra is, hogy a központot a legmagasabb európai elvárásoknak megfelelően alakították ki annak érdekében, hogy azt mind a Vodafone, mind Miskolc város vezetése referencia központként - akár nemzetközi ügyfélszolgálati központként is - bemutathassa potenciális befektetők megjelenése esetén.
A beruházás ez év novemberében kezdődik, a létszámbővítés időszaka a jövő év január és 2015. december közötti időszakra tehető. Hangsúlyozta: a mobiltechnológia a piacon jelenlévő szolgáltatók esetében csaknem ugyanaz, amiben eltérés lehet, az az az ügyfélszolgálatokban, az ügyfelek kezelésében lehet.
Mint mondta, a jelenlegi miskolci központban az átlagéletkor mindösszesen 28 év, a csapat tehát fiatal. "Vidéken motiváltabb, felkészültebb munkaerőt találtunk" - fűzte hozzá.
Megjegyezte: a miskolci regionális ügyfélszolgálati központ 2400 négyzetméteres alapterületét több mint 4000 négyzetméteresre bővítik a fejlesztésnek köszönhetően.
MTI