A Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV) és a Stadler Rail Group (Stadler) 2006-ban írta alá a 30+30 darab villamos-motorvonat szállítására vonatkozó szerződést. Ennek alapján a MÁV 2007 decemberében – az első 30 motorvonat megérkezése után – a második 30 FLIRT motorvonat leszállítására is megbízást adott a Stadlernek. Ennek beszerzését a Raiffeisen Bank finanszírozza: a pénzintézet összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít a MÁV részére.
Az első 30 motorvonat a Budapest–Győr, a Budapest–Székesfehérvár és a Budapest–Pusztaszabolcs vasútvonalakon teljesít szolgálatot. Az új és korszerű villamos-motorvonatok beszerzése annak a modernizációs programnak a része, amelyet a MÁV az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése, a szolgáltatási színvonal emelése és az elővárosi vonalakon közlekedő vonatok menetidejének csökkentése érdekében indított el.
Az újabb Flirt motorvonatok megérkezésével az elkövetkezendő időben több vasútvonalon is javulnak a személyszállítás minőségi feltételei. Az első járműveket a Budapest–Székesfehérvár, valamint a Budapest–Pusztaszabolcs vonalon állítja forgalomba a MÁV-START Zrt. 2009 májusától a Budapest–Gödöllő–Hatvan vasútvonalon is igénybe vehetik az utasok a korszerű motorvonatokat. A folyamatosan beérkező vonatok forgalomba-állásával a MÁV-START Zrt. fokozatosan cseréli le az eddigi korszerűsített, valamint a hagyományos elővárosi, úgynevezett Bhv ingaszerelvényeit.
Az újabb FLIRT motorvonatok üzembeállításával a hétvégi időszakban új időszámítás kezdődik a Dunakanyar vasútvonalának történetében is. A nyugat-magyarországi elővárosi vonalak után a térségben lakók és a rendszeres kirándulók is megismerkedhetnek a MÁV-START Zrt. új szolgáltatást kínáló motorvonatával. Hétvégenként elsőként a zónázó vonatokban járnak a motorvonatok, majd a járművek fokozatos üzembeállásával a Vácig közlekedő járatokban is – szintén hétvégenként – utazhatnak FLIRT vonatokkal az utasok. Nyáron, az elővárosi forgalomból felszabaduló szerelvények a Balaton déli partján nyújtanak majd színvonalas szolgálást az utazóközönség számára.
A MÁV által rendelt, négy kocsiból álló FLIRT motorvonat összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik. A jármű két oldalán elhelyezett hat-hat ajtó biztosítja a kényelmes le- és felszállást. A kocsik padlószintje alá szerelt kitolható lépcső az alacsony peronszintű vasútállomásokon is megkönnyíti a fel- és leszállást.
A FLIRT maximális sebessége 160 km/h, gyorsulási sebessége pedig 2600kW teljesítménye révén eléri az 1,2 m/s²-ot. A 2008-as menetrend életbe lépésekor a Budapest–Győr közötti vasútvonalon már figyelembe vették az új vonatok 140 km/h-ra növelt sebességét, gyorsabb közlekedést biztosítva így több ezer utasnak Tatabánya és Győr vonzáskörzetében. Ez akár történelmi előrelépésnek is nevezhető, hiszen más vonalakon az InterCity vonatok is csak 120 km/h sebességgel haladnak.
A motorvonatok akár 10 percnél nagyobb késés behozására is képesek. Ez az ütemes menetrend tartása szempontjából hatalmas előny.
A FLIRT vonat a gyorsulás mellett fékezési technikájában is jelentős eredményekkel rendelkezik: 120 km/h-ról üzemi fékkel fékezve is képes úgy megállni, hogy közben nem használja a légféket, vagyis a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatermeli azt a felső-vezetékbe. Az energiafelhasználás terén ez olyan jelentős, hogy ugyanakkora szállítási teljesítmény létrehozása mellett egy V43-as mozdonnyal továbbított vonathoz képest napi 100 ezer forint megtakarítás érhető el a Flirt révén. Vészhelyzet esetén azonban még ennél is nagyobb fékerő áll rendelkezésre.