2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A már megkezdett vagy a közeljövőben kezdődő vasútfejlesztési munkák több mint 500 milliárd forintos beruházást jelentenek, de a MÁV hálózatán egy újabb, mintegy 400 milliárd forintos fejlesztés akár egy-két éven belül elindítható - mondta Hegmanné Nemes Sára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára pénteken Budapesten, a 62. Vasutasnap tisztavató ünnepségén.

Az államtitkár közölte: a hazai fejlesztési lehetőségeket a közösségi közlekedésben is elsősorban az uniós források elérhetősége határozza meg. A következő uniós költségvetési ciklusban felhasználható keretekről folynak a tárgyalások az Európai Bizottság és a tagállamok között, s Magyarország következetesen kiáll a kohéziós források szerepének megőrzése mellett - mondta.

Az államtitkár szerint várhatóan még a most kezdődött ciprusi uniós elnökség ideje alatt eldőlhet, mire lesz pénz az évtized végéig a hazai közlekedésfejlesztésben is.

Hegmanné Nemes Sára kiemelte az elővárosi közlekedés feltételeinek javítását, illetve ennek kapcsán Budapest elővárosi kötöttpályás közlekedésének fejlesztését, valamint az egységes jegy- és bérletrendszer bevezetését.

A főváros közigazgatási határát naponta több mint 600 ezren lépik át, és az előrejelzések szerint a közeljövőben az utazási igények akár 30 százalékkal is megnőhetnek. Eközben jelenleg csak minden harmadik ember érkezik Budapestre vonattal vagy autóbusszal - indokolta a fejlesztés szükségességét az államtitkár.

Hegmanné Nemes Sára kitért a közlekedési vállalatok közötti együttműködés javítására. Mint fogalmazott: a cél, hogy a MÁV és a Volán-társaságok ne vetélytársai, hanem partnerei legyenek egymásnak.

Ezzel kapcsolatban elmondta: megkezdődött a Volán-társaságok racionalizálása, amelynek eredményeként várhatóan hét Volán-társaság marad.

Az ünnepségen Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója közölte: azon dolgoznak, hogy a nemzeti vasúttársaság korábban szétdarabolt szervezetét újra egységessé tegyék, a sok leánycég rendszere átláthatatlan, pazarló, és a rendszer működése lassú.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!