A felnőtt magazinok az elsők között érezték meg az online piac fogyasztókra gyakorolt hatását, miután az internet a felnőtt tartalom széleskörű elérését tette lehetővé, és az óta is küzdenek a digitális érához való alkalmazkodással.
A Penthouse Magazin múlt hét pénteken bejelentette, hogy végleg felhagy a nyomtatott példányainak az árusításával. A magazin, ami a Playboy legnagyobb riválisa, és már több mint ötven éve van a nyomtatott termékek piacán, elmondta, hogy mostantól csak elektronikus formában adják ki termékeiket a kor kihívásaihoz igazodva.
Legendás autók kerültek kalapács alá
A lap kiadója, a FriendFinder Network elmondta, hogy a lépés mögött a fogyasztási igények változásainak kiszolgálása áll, így a digitális Penthouse Magazin ötvözni fogja a nyomtatott példány tartalmi erősségeit a digitális élménnyel. A magazin fénykorában még 5 milliós eladási példányszámot produkált.
A Penthouse váltását minden bizonnyal a Playboy nem sokkal korábbi bejelentése is befolyásolhatta, ami szerint a magazin nem kíván több meztelen fotót publikálni. A férfimagazin januári-februári utolsó nosztalgikus „meztelen” száma Pamela Andersonnal a címlapján került az utcákra, aki a magazin történetének egyik leghíresebb címlaplánya.
A Playboy a pikáns fotók eltüntetésével egy átfogóbb lapátalakítási folyamatnak a részeként egy kis, ámde eddig meghatározó változást villantott fel. A széles átalakításoknak az eredményét márciusban fogja majd leleplezni a lap az új számban. Amit lehet tudni, hogy míg a Penthouse teljesen megszünteti a nyomtatott példányok forgalmazását, addig a Playboy tartalom átalakítással igyekszik megtartani azokat.
A 62 éves Playboy döntése mögött olyan megfontolások állnak, hogy kevesebb és kevésbé pikáns fotókkal megüthetik a "PG-13" (az amerikai besorolásban ez a 13 év alatti gyermekek szülői felügyelettel történő hozzáférését jelenti a médiatermékekhez) korhatáros besorolást, így lényegében mindenki számára hozzáférhetők lennének a példányok.
A Playboy szerint a meztelenség elhagyása lehet a visszatéréshez vezető út. A 40 éves mélyrepülésben lévő felnőtt magazin ugyanis az 1975-ös rekordszámú 5,6 milliós eladási számaihoz képest a tavaly évre 800 ezres példányszámú forgalmazást produkált. A tartalom finomodás már a Playboy.com online felületén és a Facebook-oldalán is megfigyelhető, tekintettel az online platformok szabályozására.
A Playboy képviselője a legfőbb felmerülő kérdésre, hogy miből fog állni a tartalom, ha nem meztelen fotókból, azt válaszolta, hogy mélyinterjúkra és regényirodalomra szeretnének támaszkodni, továbbá szex cikkírók és alkoholfogyasztással kapcsolatos tartalmak is szerepelnek majd a jövőre vonatkozó repertoárban.
A férfimagazinok a magyar lappiacon gyakorlatilag a 2000-es évek közepétől nehézségekkel küzdenek. Míg egy bő évtizede még számos ilyen magazint kínáltak az újságos standokon, addig mára szinte mindet megszüntették a kiadók. A Penthouse annak idején kétszer futott neki a magyar piacnak, mindkét alkalommal rövid idő után megszűnt a magyar nyelvű kiadvány. A több évig működő lapok közül az FHM-et 2009 óta már nem lehetett kapni, míg a CKM magazint 2013-ban megszüntette a kiadó a példányszám megállíthatatlan csökkenése miatt. Így már a hazai piacon gyakorlatilag csak a Playboy maradt, bár a legszebb évekhez képest ennek a magazinnak is számottevően visszaesett az eladott példányszáma.
mfor.hu