3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Új légitársasággal és desztinációval bővül a ferihegyi repülőtér kínálata, december 7-től ugyanis járatot indít Firenze és Budapest között a Meridiana. Az olasz cég megjelenésével összesen tíz fapados repül majd Ferihegyre.

Ferihegyre is megérkezett

A Meridiana Airbus-319-ese heti kétszer, csütörtökön és vasárnap közlekedik majd a toszkán és a magyar főváros között. Firenzét eddig csak római vagy milánói átszállással lehetett repülőn elérni Budapestről. A járatok egyelőre csupán a téli menetrendben közlekednek, a folytatás az érdeklődés mértékétől függ, mondta el az mfor.hu érdeklődésére Szollár Domokos.

Csak a felét fizetik az olaszok

A Budapest Airport (BA) Zrt. szóvivője szerint az olasz légitársaság elcsábításában szerepet játszott az is, hogy a BA minden olyan járat esetében elengedi a leszállási díj felét, amelyek Budapestről eddig még nem elérhető célpontokra repülnek.

Az 50 százalékos kedvezmény egy évig érvényes, a 2. évben pedig a díjak 25 százalékától tekint el a repülőtér. Az akció egyébként diszkont és hagyományos légitársaságokra egyaránt vonatkozik.

A Meridiana megjelenése kifejezetten jól jön a BA-nak, hiszen a fapados piac korábbi dinamikus fejlődése az utóbbi fél évben egyértelműen

megrekedt

. Ezt jelzi, hogy idén január és október között 1,3 százalékkal kevesebb utast szállítottak a low-cost cégek Ferihegyen, mint az előző év azonos időszakában. A negatív trendet egyes légitársaságok a túl magas leszállási díjakra

vezették vissza. Új tarifák 2007-től

A problémát a BA is érzékeli. A fenti akció mellett ezt jelzi az is, hogy - a tavaszi 5 százalékos mérséklés után - az elkövetkező öt évre további fokozatos árcsökkentést ígért a cég. Ennek érdekében október második felében tárgyalásokat folytatott a légitársaságokkal, a hónap végén pedig benyújtotta a további árleszállításról szóló javaslatát a Polgári Légiközlekedési Hatósághoz (PLH). Szollár Domokos szerint jelenleg várják a PLH válaszát, és 2007. január elsejétől mindenképp szeretnék életbe léptetni az új tarifarendszert.

A Ferihegyre eddig még nem repülő Meridiana megjelenésével egyébként tízre nőtt a Budapesten jelen lévő fapadosok száma, amelyek összesen 28 európai célállomásra indítanak járatokat. Tovább erősödik az itáliai vonal: már öt menetrendszerinti légitársaság (Alitalia, Malév, Meridiana, SkyEurope, Wizzair) kínál járatokat a magyar fővárosból hat olaszországi célpontra (Bologna, Firenze, Milánó, Nápoly, Róma, Velence).

Az olasz-magyar légiközlekedési piac már az elmúlt években is jelentősen növekedett: 2005-ben 314 481 olasz érkezett repülővel Magyarországra, 93 ezerrrel több, mint 2004-ben. Részarányuk a ferihegyi utasforgalomban 3,9 százalékot tett ki, derül ki a BA statisztikájából.

Wéber Balázs Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!