A mobilpiac elképesztő növekedést él meg - idézte a Gartner Dataqest egyik elemzőjét az MTI beszámolója. A piackutató adatai szerint a harmadik évnegyedben 133 millió mobiltelefont adtak el. A kereskedőknek jól jött az olcsó készülékek iránti nagy kereslet Oroszországból, Indiából és Kínából, illetve a színes képernyős és kamerás telefonok iránti kereslet azokon a telített piacokon, ahol a fogyasztók lecserélik régi készülékeiket.
A harmadik negyedév legnagyobb nyertese a világviszonylatban negyedik Siemens volt, amelynek piaci részesedése 9,1 százalékra nőtt a második negyedévi 7,0 százalékról. A vállalat viszonylag olcsó termékei jól fogytak Európában. A Siemens sikere megingatta a világ vezető mobiltelefon-gyártója, a Nokia pozícióit. A Nokia piaci részaránya 34,2 százalékra csökkent az előző negyedévi 35,9 százalékról. A finn gyártó rövid távon 40 százalékos világpiaci részarányban reménykedik.
A Strategy Analytics piackutató intézet pénteken közzétett adatai szerint a harmadik negyedévben 42,1 százalékra csökkent a Nokia egy évvel korábban még 51,2 százalékos, és a második negyedévben is még 48,8 százalékos európai piaci részesedése.
A Motorola piaci részesedése a harmadik negyedévben 14,7 százalékra nőtt a második negyedévi 14,6 százalékról, de visszaesett a tavalyi 15,8 százalékról. A harmadik helyezett Sansung részaránya a második negyedévi 9,9 százalékról 11,2 szátzalékra emelkedett. Az ötödik LG részesedése 3,8 százalékról 5,3 százalékra nőtt. Az LG a japán-svéd Sony Ericssont ütötte ki az ötödik helyről.
A Nokia mindkét piackutató intézet piaci előrejelzést túlságosan derűlátónak tartja, a Nokia az idén összesen 460 millió készülék eladásával számol csak. A finn mobiltelefon-gyártó riválisai is inkább ezt a számot tartják reálisan elérhetőnek.
Újabb félmilliárd mobil talál gazdára
A mobiltelefon-eladások az idén elérhetik az 500 milliót, a finn Nokia és az amerikai Motorola pozícióit azonban mindinkább megingatja a rivális német Siemens és a dél-koreai Samsung és az LG.