A hírt nem sokkal később Angela Merkel német kancellár is hivatalosan megerősítette, egyben reményét fejezte ki, hogy ezzel lehetővé válik az új kezdet a nagy hagyományokkal rendelkező, az országban mintegy 26 ezer alkalmazottat foglalkoztató német autógyár számára. A kancellár kijelentette, hogy rendkívül elégedett a döntéssel és örül annak. Emlékeztetett, hogy a német kormány kezdettől fogva ezt a megoldást támogatta.
A General Motors európai képviselőjének bejelentése szerint a tulajdonosi hányad, azaz a részvények 55 százaléka kerül át a Magna osztrák-kanadai beszállító vállalathoz, a részvények 10 százaléka az alkalmazottaké lesz, míg 35 százalék a GM kezében marad.
Értesülések szerint az amerikai anyavállalat igazgatótanácsa előző napi ülésén határozta el, hogy szabad kezet ad az Opel átadásához.
Az utolsó pillanatig tartó bizonytalanságot jól jelezte: a csütörtök reggeli német sajtó egybehangzóan még arról írt, hogy a General Motors nem hajlandó megválni az Opeltől és nem adja át azt a Magnának. Egyes hírek szerint ebben a döntésben nem csupán gazdasági és technológiai, hanem politikai megfontolások is szerepet játszottak volna. Mégpedig konkrétan annak megakadályozása, hogy az Opel, illetve a gyártással kapcsolatos technológia a Magna és a vele együttműködő Sberbank és a GAZ-autógyár kapcsolata miatt Oroszországot "erősítse".
A korábbi beruházó-jelöltek - köztük a belga RHJ International pénzügyi befektető - leépítéseket, illetve üzembezárásokat helyeztek kilátásba, a Magna viszont legutóbb azt ígérte, hogy 2011 végéig nem lesz üzembezárás.
A megállapodás részleteit a hírek szerint még csütörtökön ismertetik. Mindenesetre Merkel kancellár kijelentette: benyomása szerint a GM nem támasztott teljesíthetetlen feltételeket.
A német kormány és a négy németországi Opel-üzemet működtető tartományok - Hessen, Észak-Rajna-Vesztfália, Rajna-Pfalz és Türingia - korábban közölte, hogy az Opel szanálását - a Magna tulajdonlása esetén - 4,5 milliárd euróval támogatja.
MTI/Menedzsment Fórum