2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Több hónapos alkudozás után a jelek szerint megoldódott az Opel sorsa. Az amerikai anyavállalat, a General Motors ugyanis csütörtök délután - a reggeli sajtóhírekre rácáfolva - bejelentette, hogy kész eladni az Opel többségi részesedését a kanadai-osztrák Magna autóipari beszállító vállalatnak

A hírt nem sokkal később Angela Merkel német kancellár is hivatalosan megerősítette, egyben reményét fejezte ki, hogy ezzel lehetővé válik az új kezdet a nagy hagyományokkal rendelkező, az országban mintegy 26 ezer alkalmazottat foglalkoztató német autógyár számára. A kancellár kijelentette, hogy rendkívül elégedett a döntéssel és örül annak. Emlékeztetett, hogy a német kormány kezdettől fogva ezt a megoldást támogatta.

A General Motors európai képviselőjének bejelentése szerint a tulajdonosi hányad, azaz a részvények 55 százaléka kerül át a Magna osztrák-kanadai beszállító vállalathoz, a részvények 10 százaléka az alkalmazottaké lesz, míg 35 százalék a GM kezében marad.

Értesülések szerint az amerikai anyavállalat igazgatótanácsa előző napi ülésén határozta el, hogy szabad kezet ad az Opel átadásához.

Az utolsó pillanatig  tartó bizonytalanságot jól jelezte: a csütörtök reggeli német sajtó egybehangzóan még arról írt, hogy a General Motors nem hajlandó megválni az Opeltől és nem adja át azt a Magnának. Egyes hírek szerint ebben a döntésben nem csupán gazdasági és technológiai, hanem politikai megfontolások is szerepet játszottak volna. Mégpedig konkrétan annak megakadályozása, hogy az Opel, illetve a gyártással kapcsolatos technológia a Magna és a vele együttműködő Sberbank és a GAZ-autógyár kapcsolata miatt Oroszországot "erősítse".

A korábbi beruházó-jelöltek - köztük a belga RHJ International pénzügyi befektető - leépítéseket, illetve üzembezárásokat helyeztek kilátásba, a Magna viszont legutóbb azt ígérte, hogy 2011 végéig nem lesz üzembezárás.

A megállapodás részleteit a hírek szerint még csütörtökön ismertetik. Mindenesetre Merkel kancellár kijelentette: benyomása szerint a GM nem támasztott teljesíthetetlen feltételeket.

A német kormány és a négy németországi Opel-üzemet működtető tartományok - Hessen, Észak-Rajna-Vesztfália, Rajna-Pfalz és Türingia - korábban közölte, hogy az Opel szanálását - a Magna tulajdonlása esetén - 4,5 milliárd euróval támogatja.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!