A már elfogadott projektetkből 15 már az Európai Bizottság elé került, egyet, a debreceni 2-es villamos megépítését pedig már jóvá is hagyta a bizottság. A múlt héten a kormány által jóváhagyott egyik nagyprojekt a 4-es főút Pest megyei rekonstrukciója, a másik a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal megújítása volt.
A 4-es főút Pest megyei rekonstrukciója 47 milliárd forintos beruházás, amely 2011-re fejeződik be. A beruházás részeként csaknem 26 kilométer hosszú, kétszer kétsávos autópályává fejleszthető elkerülő út épül Monor és Pilis térségében, az elkerülő szakasz pilisi végétől 5 kilométer hosszan kétszer kétsávossá szélesítik a főutat, Ceglédberceltől Ceglédig a főutat kétszer kétsávossá szélesítik.
A Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal megújítása 48 milliárd forint összköltségű program. Az említett szakasz pályarekonstrukciója után 120 kilométer/óra sebességgel közlekedhetnek a vonatok, a jelenlegi 80 kilométer/óra helyett. Korszerű elektromos motorvonatok beszerzésére lesz lehetőség.
Villamosítják és korszerű berendezéssel látják el a Szombathely-Szentgotthárd szakaszt. Sopronban és Szombathelyen vasúti aluljárók és felüljárók épülnek. 2011-re elkészülhet a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítése, miután a kormány elfogadta az erről szóló előterjesztést. A tervek szerint a beruházást nagyrészt az EU Kohéziós Alapja finanszírozza majd.
A GYSEV Zrt. tájékoztatása szerint 2007 tavaszán kezdték el a nagyjából 50 milliárd forint értékű beruházás előkészítését. A vasúttársaság összesen 2600 oldalnyi dokumentációt és 9 köbméternyi tervet nyújtott be a pályázathoz. A projekt nagyságrendjét jellemzi, hogy összesen mintegy 10 ezer munkaórát vett igénybe a dokumentum előkészítése - közölte a társaság.
A cég eddig nagyjából 170 millió forintot költött előkészítő tanulmányokra és egyéb előkészítő feladatokra. Az előkészítő szakasz a tervek szerint jövő tavasszal zárul.