A Komszomolszkaja Pravda című lap beszámolója szerint a Roszaeronavigacija főhatóság a minap javasolta a Légi Közlekedés Szervező állami korporációnak, hogy korlátozza több tucat, eladósodott légitársaság kiszolgálását.
A "korlátozás" konkrétan a repülések letiltását jelenti, s amennyiben a rendelkezés életbe lép, veszélybe kerül a társaságok léte. Ugyanis készpénzzel a likviditási válság körülményei között még a legnagyobbak sem rendelkeznek, viszont mind a hivatalnokok, mind a kerozinszállítók követelik adósságaik azonnali kiegyenlítését. A laphoz eljutott "feketelistán" 39 légitársaság szerepel, s ezek a Komszomolszkaja Pravdától értesültek a rájuk leselkedő végveszélyről.
A 39 társaságot felsoroló listán természetesen szerepel az AiRUnion szövetség részben állami tulajdonban lévő három társasága és az Aeroflot-Don, de érdekes módon rajta van a moszkvai önkormányzat tulajdonát alkotó Atlant-Soyuz is, amelynek alapján az államhoz került AiRUnion-társaságok és még számos más légitársaság összevonásával a Rostechnologii az ország egyik legnagyobb civil légitársaságát szándékozik létrehozni.
A tervek szerint a listán szereplő első 32 légitársaság gépei október 17-től, a 33-35. 19-étől, a 36-37. 20-ától és az utolsó kettő - a Baskortosztan és a Komszomolszkoje-na-Amure APO 24-étől nem emelkedhetnek a levegőbe.
Legalábbis az Interavia Domogyedovón rekedt utasainak érdekében csütörtökön szót emelt az állami duma kommunista alelnöke, azzal, hogy a légitársaságok problémáiban az államnak is része van, nem is szólva arról, hogy az alkotmány szerint mindenkinek joga van a szabad helyváltoztatáshoz. Így bárki is legyen konkrétan felelős a történtekért, az említett jogot az államnak kell biztosítania, s az utasok segítségére kell sietnie.