Belgiumban az internet penetráció becslések szerint 75 százalék, Luxemburgban pedig a lakosság több mint 80 százaléka használja az internetet napi szinten. (Eurostat adat, 2013. december) Mostanra a sorrendben ők a 35. és a 36. ország, ahol a Gemius végzi az internetes közönségmérést. A szerződés 2014. áprilisban lépett életbe és két évig tart, hosszabbítási opcióval. A Centre d'Information sur les Médias (CIM) - a helyi érdekképviselet - pályázati eljárás nélkül választotta ki az új mérési partnert.
A belga szakmai média érdekképviselet, a CIM (Centre d'Information sur les Médias) 1971-ben alakult és jelen van az összes helyi média területén: televízió, rádió, sajtó, outdoor, mozi, internet és multimédia reklám piacon. Non-profit szervezetként közzéteszi a helyi médiára vonatkozó legfontosabb iparági adatokat. Együttműködik a helyi piaci szereplőkkel, a hirdetőkkel, az ügynökségekkel és a médiavállalatokkal.
A gemiusAudience egy nemzetközi kutatási projekt, melyet a Gemius több mint 30 országban végez. Célja, hogy az internet felhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az interneten. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.
mfor.hu