Az előzetes hírek szerint a földi személyzetnél 18,5 millió eurót takarítanának meg, a nagy távolságra repülő járatokon a személyzet számát 11-ről 10-re csökkentenék. A menetrend átszervezésével a személyzet kevesebb éjszakát töltene külföldön.
Lemondanának a nem kifizetődő útvonalakról, inkább csak az európai irányokat erősítenék, és belső járataik kínálatát szélesítenék. Emellett korszerűsítenék a társaság légiflottáját, az elöregedett MD 80-asokat új Airbusok váltanák fel. Emellett az utasellátó tevékenységen újabb közel 20 millió eurót takarítanának meg.
Az Alitalia jobban akar támaszkodni olcsó leánycégére, a Volare fapados légitársaságra, hogy visszaverjék a nemzetközi fapadosok konkurenciáját. Az olasz közlekedési miniszter egyúttal azt követelte a szakszervezetektől, hogy a szanálási erőfeszítéseket háromhavi sztrájktilalommal támogassák.