Idén még nem válik valóra a nullszaldós költségvetés: ezért aztán lesz, ami van: elavult járműveken, folyamatos felújítások és dugók közepette ésszerűtlenül és drágán közlekedünk. Kicsit javulna a helyzet, ha megvalósulna a vezérigazgató másik álma: a városi közlekedés - mint olyan - bekerülne a nemzeti fejlesztési tervbe és így kaphatna az uniós pénzforrásból is.
Azt kell látni mindenek előtt, hogy még nincs a BKV-nak üzleti terve – mondta el Aba Botond a Magyar Rádiónak. A főváros költségvetése február végére készül el, és utána tudjuk véglegesíteni. A másik gond, hogy a járműpark nagyon elöregedett, sürgősen be kell szerezni új járműveket, és ezek nem fognak megérkezni csak az év második felében. Arra kell számítani, hogy a BKV csak a saját belső erőforrásaira, elsősorban az emberi erőforrásokra támaszkodhat. Biztos, hogy hiányunk lesz, jóllehet a normatív támogatás 7 milliárd forintnyi mértékben csökkenti a deficitet.
Csak reménykedünk benne - folytatta a vezérigazgató, hogy a fővárosi önkormányzat valamilyen módon, akár beruházási oldalon, akár működési oldalon tud bennünket támogatni. Ha a BKV-nak egyszer nullszaldós költségvetése lenne, akkor olyan látványos fejlesztéseket lehetne végrehajtani, mint az autóbuszpark rekonstrukciója. Meg lehetne oldani hosszú ideje hátrányos helyzetű zónák fejlesztését, ahol csak lepusztult autóbuszok tudnak működni. Lehetne folytatni kisebb villamosvonal rekonstrukciókat, ahol már nem zötykölődnének a járművek.
Uniós pénzekből fejlesztene a BKV
Nullszaldós költségvetést szeretne a BKV, ám erre vajmi kevés az esély.