2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) felszólítja a kormányt, hogy álljon el a nemzeti vasút további megosztását, privatizációját célzó terveitől - közölte a VDSZSZ hétfőn közleményben.

A szakszervezet jogsértőnek és etikátlannak tartja, hogy a szakszervezet előzetes tájékoztatása nélkül készülnek azok a tervek, amelyek a vasutas munkahelyek drasztikus csökkenését, a nemzeti vasút ellehetetlenítését, a magyar vasút vagyonának gátlástalan elherdálását eredményeznék. A munkavállalói érdekképviselet megítélése szerint a jelenlegi kormány nincs abban a politikai állapotban, és társadalmi támogatottság híján nélkülözi azon erkölcsi hátteret, amely megalapozhatná, hogy végrehajtsa az ország gazdasági állapotát tovább romboló, a vasutat érintő terveit.

A szakszervezet közölte, hogy a tervezett átalakításnak és kormánybiztos kinevezésének nem lehet más a célja, mint a maradék vagyon felélése, a politikai elvbarátok közötti felosztása. Amennyiben a kormány az átalakítást végre akarja hajtani, a VDSZSZ harcba hívja a vasutas munkavállalókat - írja a közlemény.

A Magyar Nemzet szombati számában azt írta, hogy a terv szerint a vasutat három önálló cégbe rendeznék (önálló pályavasút, személyszállító üzletág, illetve vagyonhasznosító), a MÁV Zrt. feladatainak egy részét a MÁV Vagyonhasznosító Zrt. venné át, s a MÁV-ból kiválással jönne létre a MÁV Pályavasút-működtető Zrt., amelytől elvonnák a pályavasúti működéshez közvetlenül nem kapcsolódó ingatlanokat. A MÁV-START az átalakítás után az elővárosi és távolsági vasúti közlekedésben venne részt, a mellékvonalak kezelését regionális szolgáltatókra bíznák a lap szerint.

Az átalakítás költségeit a dokumentum szerint a MÁV Trakció Zrt. és a MÁV Gépészeti Zrt. 2010-ben megvalósítandó eladásából lehetne fedezni, amely két cég együttes értékét a kormányzati szakértők 77 milliárd forintra taksálják - írta a Magyar Nemzet. A lap a birtokába került dokumentumra hivatkozva azt írta, hogy mindezen változtatások július 1-jétől kezdődő, egy év alatti lebonyolítására kormánybiztos kerül a MÁV Zrt. élére.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!