3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Új pályázatot kell kiírnia a fővárosnak a metrókocsik beszerzésére; a következő 10-15 évben mintegy 700 metrókocsira van szükség - közölte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) csütörtökön.

A közlemény szerint a metrókocsik gyártójával, a francia Alstommal kapcsolatban felmerült problémák és késedelmek miatt váltani szükséges, új, a korábbitól eltérő tartalmú beszerzést kell lefolytatni.

Az egyesület álláspontja, hogy az új kiírásban figyelembe kell venni az elhatározott fejlesztések miatti műszaki változtatásokat. Így a 2-es metró vonalára olyan szerelvényeket kell vásárolni, amelyek - a tervezett gödöllői HÉV-vel való összekötés miatt - a felszínen felső áramszedőt használva is képesek üzemelni.

A 4-es metró esetében felül kell vizsgálni az automata üzemet annak többletköltsége, bevezetésének és üzemeltetésének problematikussága miatt - tették hozzá.

Alapvetően felülvizsgálatra szorul a beszerzendő mennyiség, hiszen például a 3-as metró járműparkjának harmada is azonnali cserére szorul, az újabbak is legkésőbb tíz éven belül erre a sorsra fognak jutni.

A HÉV-ek járműcseréje is aktuális, mivel a vonatok átlagéletkora mára minden vonalon meghaladta a 30 évet, minden negyedik kocsi pedig hamarosan 40 évesnél is idősebb lesz. Ezért célszerű olyan járműcsaládot kiválasztani, amely az elkövetkezendő években az összes metró- és HÉV-vonalon is megoldja a járműgondokat.

A szervezet szerint az elkövetkezendő 10-15 évben mintegy 700 metrókocsit kell beszerezni. Ebből 110 a 2-es, 240 a 3-as, 60 a 4-es metróra és csaknem 300 a - tervek szerint metróvá átépülő - HÉV-ekre kerülne.

A VEKE úgy látja, hogy Magyarországnak kifejezetten érdeke, hogy a készülő járművekben magas legyen a hazai részhányad, hogy a fejlesztésben és a gyártási folyamatban magyar mérnökök és magyar munkaerő is meghatározó szerepet kapjon. Ezáltal a kocsik vételárának jelentős része adók és járulékok formájában visszakerül az államháztartásba, és a háttéripar is megerősödhet - tették hozzá.

Az egyesület több lépcsőben, akár licencvásárlással is egybekötve tartja elképzelhetőnek ezt a folyamatot.

A VEKE civil egyesület, közlekedésfejlesztési munkacsoportja közlekedési rendszerekkel, stratégiákkal, a közösségi közlekedési hálózatok fejlesztésével és átszervezésével, beruházásokkal és hatásaikkal, valamint a közlekedés üzemvitelével kapcsolatos témákkal foglalkozik. A szervezet figyelemmel kíséri a vidéki városok és vonzáskörzeteik közlekedési helyzetét is.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!