2p

A Magyar Kisvállalati Társaság 1990-től tíz éves működése során Hírleveleivel, kiadványaival, rendezvényeivel, nagyobb konferenciáival a kutatók tapasztalatcseréjét, a kutatási eredmények megismertetését is szolgálta tevékenységi körében.

A vállalkozásra (Entrepreneurship, teszem hozzá, nehogy valaki jogi nyelvújításunk egyik gyöngyszemére, arra gondoljon, hogy e szó itt is a vállalat fogalmát helyettesíti) ma sincs általánosan elfogadott meghatározás és mutatószám-rendszer. Legfontosabb (gyakran kapcsolódó) megnyilvánulásának

1/ új vállalatok nagyobb számú indítását, és
2/ több innovációt, ezzel nagyobb dinamizmus, növekedés elérését
tekintik. Az újabb kutatások csomópontjait e két jelenségkör képezi, kiegészülve
3/ átfogóbb vállalatdemográfiai, és
4/ a vállalkozás- és KKV-politika megalapozását

szolgáló kutatásokkal. Igen nagy hangsúlyt kapnak az információs-kommunikációs technológiák gyorsabb elterjedését segítő kutatások (és akciók), újabban az EU-bővítés hatásait elemző vizsgálatok, ezekre most nem térek ki. Ugyanígy az EU és az OECD által támogatott innovációs kutatásokra, „közösségi felmérésekre” (CIS) sem, ezek már eléggé ismertek (Román, 2000) és még inkább azok lesznek, mert a 2002-ben sora kerülő harmadik felméréshez Magyarország is csatlakozott. A következőkben tehát az újabb vállalkozás- és kisvállalat-kutatások alábbi három fő irányát jellemzem: a vállalatindítási, a vállalatdemográfiai és a KKV-politikát megalapozó kutatásokat.


Folytatás


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!