3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az EU csatlakozás megváltoztat majd néhány szabályt. Sok vállalatnak újra kell gondolnia jelenlegi stratégiáját és akcióit - derül ki a BCG munkatapasztalatain alapuló elemzésből.

Tekintve, hogy a veszély mértéke eltérő termékenként és termékcikkenként (SKU), a vállalatoknak arra kell törekedniük, hogy megtalálják a helyes termék/csomagolás összetételt és az ehhez kapcsolódó megfelelő árazási stratégiát. A fogyasztási cikkeket forgalmazó vállalatok általánosan három alapvető elem köré építik fel árazási stratégiáikat:

(1) vevői kereslet és árrugalmasság,
(2) költségek és az elvárt nyereségszint,
(3) versenykörnyezet.


A vállalatoknak ennél sokkal tovább kell menniük, mélységében kell elemezniük az országok közötti árkülönbségeket és országcsoport-specifikus árazási stratégiát kell kialakítaniuk. Az országcsoport-specifikumok figyelmen kívül hagyása piacnyerést eredményezhet néhány területen, különösen az új EU-országokat tekintve, ámde általános értékesítési volumen- és nyereségcsökkenéssel is járhat. Az országcsoport-specifikus árazás megvalósításához tiszta képpel kell rendelkezni a márkáról: szükséges például annak meghatározása, hogy mennyire nemzetközi a márka, milyen az SKU-k száma és homogenitása, szállíthatóság, az arbitrázs lehetséges profithatása, stb.

Az EU csatlakozás után várhatóan növelni kell majd a főbb márkák árait az újonnan csatlakozó országokban és/vagy csökkenteni azokat a jelenlegi EU piacokon. Ez néhány márka értékesítésének csökkenését okozhatja az új EU-országokban, és befolyásolhatja a jelenlegi EU országokra vonatkozó nyereségességet is.

Az eljövendő csatlakozás figyelembe vételével a fogyasztási javakat forgalmazó vállalatoknak felül kell vizsgálniuk európai értékesítési stratégiájukat. Még olyan cégeknek is, akiknek a tevékenysége nem kapcsolódik szorosan a régióhoz, értékelniük kell az újonnan csatlakozó országokban rejlő lehetőségeket (vagy veszélyeket). A jelentős érdekeltséggel rendelkező vállalatoknak át kell gondolniuk, hogy optimális-e európai árazási és termékstratégiájuk, beszerzéseik során kihasználják-e az új EU nyújtotta lehetőségeket, valamint hogy a régi EU-ban kialakult vevői szolgáltatás-palettájuk megfelelő-e az új EU-ban is.

A fent leírtak a BCG munkatapasztalatain alapulnak, melyeket a cég számos fogyasztói cikkeket gyártó és forgalmazó világcég számára végzett projektmunka során szerzett Kelet- és Nyugat-Európában egyaránt. Mindezek mellett a közelmúltban széles körben készített interjúk is alapul szolgáltak, melyeket a BCG olyan nemzetközi vállalatok vezetőivel készített, akiknek szembe kellett nézniük az EU bővítése során felmerülő problémákkal.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!