Az orosz hivatalnokok akadályozhatják a szibériai KrasAir körüli AiRUnion légi szövetségnek az európai piacokra irányuló nagyszabású terveit - mutatott rá az orosz kormánylap "Nagyon kell nekünk egy külföldi vásárfia" című cikkében.
Az orosz vagyonügynökség, amely 51 százalékot birtokol a KrasAirban és ötven százalékot a másik kulcstag Domodedovszki Avialinijben, ragaszkodik az állam többségi hányadához a nehezen születő egységes AirUnionban is, míg a gazdasági tárca által támogatott séma szerint az AiRUnion a magánrészvényesek többségi ellenőrzése alá kerülne a fúzió nyomán.
Ez utóbbi esetben Borisz Abramovics, aki 49 százalékos hányaddal a legnagyobb részvényese a Malévra pályázó AirBridge-nek, többé-kevésbé szabadon érvényesíthetné akaratát az AiRUnionban annak legnagyobb magánrészvényeseként. Az előbbi esetben viszont a végső szó a vagyonügynökségnél maradna az AiRUnionon belül, és a Malév egy orosz állami ellenőrzés alatti holdinghoz kapcsolódna - jegyezték meg moszkvai megfigyelők.
Ha a Malév az AirUnion ellenőrzése alá kerül, (túl a járathálózatok összekapcsolásából adódó szinergiákon, "csúcstechnológiás elosztó központ" létrehozásán) módot adhat orosz repülőgépek európai minősítésére is, ami perspektívát adhat a (lerobbant, s nemrég egyetlen állami holdingba összevont) oroszországi repülőgépgyártásnak is.