3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Október 20-21-én zajlott Prágában a kommunikációs szakma egyik legnagyobb nemzetközi eseménye, a 2 évente megrendezésre kerülő ICCO Global Summit. Magyarországról Schillinger Attila, az Avantgarde Group ügyvezető igazgatója vett részt az eseményen.

"Mítosz vagy valóság a PR globalizációja?" - címmel rendezték meg Prágában a szakma legrangosabb eseményét, az ICCO Global Summit-ot. Schillinger Attila, az Avantgarde Group ügyvezetője az mfor.hu kérdésére elmondta, a konferencián a PR szakma fogalmának kiszélesedését tapasztalta, ahol inkább percepcióról és hírnév managementről beszéltek. Ez utóbbi egy jóval szélesebb vállalati kommunikációt jelent, mint korábban, amibe a médián túl olyan egyéb eszközök is beletartoznak, mint az úgynevezett executive outreach.

A magyar megfelelővel nem rendelkező fogalom alatt a szakma olyan tevékenységéket ért, amelyek során a vállalat első számú vezetőjét, illetve vezetőit is bevonják a kommunikációba. Ez azonban nemcsak sajtótájékoztató formájában történhet, a célcsoporthoz közelebb kerülhet a vezető és általa a cég is szakmai konferenciák, szemináriumok vagy akár egy blogos megjelenés formájában is.

A korábbi "üzenetfaragás"-ként aposztrofált tevékenységről, mely alapvetően a sajtóközlemények eljuttatását jelentette a sajtó résztvevőihez a hangsúly áttevődött Schillinger szerint a vállalati "sztori" építésre. Mindenki azt várja a tanácsadóktól, hogy részleteiben értsék meg a márkát, a piacot és az adott üzletet. Képes legyen, egy helikopterhez hasonló nézőpontból felismerni a lényeges üzleti problémákat, majd kreatív módon végrehajtani a megoldást hozó kampányokat, taktikai lépéseket. Tehát a stratégia és taktika egyensúlya továbbra is kérdés.

A kétnapos rendezvény egyik kulcstémája Ázsia volt. A távoli piacon a vállalatok most ébrednek rá a brandépítés jelentőségére, s e feladatban kiemelt figyelmet kap Kína és India. A nagy kínai vállalatok "pillanatok alatt bekebelezik" Európát, ez azonban brandek nélkül megoldhatatlan számukra, ezért igyekeznek minél gyorsabban kiépíteni saját márkáikat. Számos ilyen társaság ismeretes, de ezek közül is kiemelkedik a Lenovo szárnyalása - említett konkrét példát Schillinger. Ugyan a piac óriási potenciált rejt magában, ma még kevés a helyi szakember Kínában, noha őket már jóval szívesebben alkalmaznák, mint nyugati kollégáikat, tette hozzá az igazgató.

Belső kommunikáció téren a konferencián a személyes kontaktus és igazi dialógus fontosságát hangsúlyozták, szemben a technológiai megközelítéssel. A dolgozók információs igényének felmérése nélkül nincs jó belső kommunikáció. A kommunikációs csatornák megválasztása is kritikus, mert nem mindenkit lehet univerzális módon elérni, megszólítani. A szakma tisztában van vele, a dolgozók alkotják azt az erős magot ("front line"), amelyre a külső kommunikáció szempontjából is építeni lehet. Ezért kiemelten fontos e terület, bár akadnak problémák, amik közül elsősorban a kétirányúságot emelik ki valamint azt, hogy jól kell tudni "hallgatni" a munkatársak véleményeire, "feedback"-jére.

A konferencia további témái közt szerepelt többek között a globális brandek nemzetközi kommunikációs kihívásai, a márkák átpolitizálódása, a globális kommunikációs tevékenység szervezési, tervezési kérdései, az etikus brand építése, valamint a média kapcsolatok nemzetközi menedzsmentje.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!