Tájékoztatása szerint az utasforgalom és a járatszám közel azonos volt a 2007. évivel. A járatok kihasználtsága magas, átlagosan 90 százalékos volt, de a legnépszerűbb helyekre - Törökország, Tunézia és Bulgária - közel 100 százalékos. A beérkező forgalom a másfélszeresére nőtt 2007-hez képest, köszönhetően a lipcsei, drezdai és az újonnan indított berlini járatoknak.
Farkas András hozzátette: a szezon öt hónapja alatt 165 járat fordult meg a repülőtéren, összesen mintegy 40 ezres utasforgalmat lebonyolítva. Kiemelte a július hónapot, amikor 50 charter-járatot szolgáltak ki 13 ezer utassal. Ebben a hónapban volt a reptér történetének legforgalmasabb napja is, öt gép összesen 1350 utasával. Farkas András összességében sikeresnek ítélte a most lezárult szezont.
Zámbori Péter, a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója a jövőbeli kilátásokról elmondta: a 40-45 ezres utasforgalom bővítése menetrend szerinti járatok hiányában nehéz, amit szerinte a mai gazdasági környezet sem segít, hiszen nagy múltú légitársaságok csődjéről és nehézségeiről hallani nap mint nap.
Zámbori Péter az előrelépés lehetőségét 2009-re a beutazó forgalom növekedésében és az esetlegesen Debrecenbe települő neutronkutató központ élénkítő hatásában látja: ez utóbbi ugyanis mintegy 4 ezer külföldi dolgozó és családjai idetelepülését jelentheti.
Az Airport Debrecen Kft. folyamatosan keresi a lehetőséget újabb célállomásokra irányuló járatok indítására: jövőre reményeik szerint egy-két új úti cél lesz elérhető; a legnagyobb igény az utasok részéről németországi és angliai (London) járatokra mutatkozik - zárta szavait Zámbori Péter.