2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Végső fázisban, a közlekedési és a pénzügyminisztérium egyezteti a vasúti személyszállítási közszolgáltatási szerződést, amelynek alapján a MÁV-Start Zrt. 148 milliárd forint költségtérítést kap 2010-ben a költségvetésből - jelentette be Andrási Miklós, a MÁV elnök-vezérigazgatója kedden a Budapesten tartott sajtótájékoztatón.

Az MTI kérdésére közölte, hogy a 148 milliárd forintból ténylegesen 125 milliárdot kap meg jövőre a MÁV-Start, 23 milliárd forint átutalása áthúzódik a következő évre. Ez az idén is így van, mert a 2009. novemberi költségtérítést 2010 januárban, a decemberit pedig februárban utalják át.

Az elnök-vezérigazgató közlése szerint a 23 milliárd forintot hitelből pótolják.

A költségtérítés az ingyenesen utazó vasutasok és családtagjaik, a szintén térítés nélkül utazó 65 éven felüliek és 6 éven aluliak menetjegyét fizeti meg. Ugyanakkor számos jogcímen vehetnek igénybe kedvezményt az utasok, aminek mértéke 10-től 100 százalékig terjedhet.

Az idei évben a MÁV-Start 164,5 milliárd forint költségtérítést kapott és további 0,4 milliárd forintot pedig a pályavasút költségtérítése. Még közel egymilliárd forint járna a keskeny nyomtávú vasúti pályákért az idén, de azt még nem kapta meg a MÁV. Jövőre egyáltalán nem kap költségtérítést a pályavasút. Először 2011-ben lehet remélni, hogy a költségvetés megtéríti a vasúti pálya évi 50 milliárd forintba kerülő fenntartását és működtetését, ha addig megszületik az erre vonatkozó közszolgáltatási szerződés.

A MÁV csoport 2000-től 2009-ig 1.660 milliárd forint állami pénzt kapott költségtérítésre, adósságrendezésre és veszteségpótlásra, miközben az összes ráfordítása elérte a 3.496 milliárd forintot. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési (NIF) források nélkül 622 milliárd forintot fordítottak beruházásokra és 408 milliárd forint közterhet fizettek meg.

Az egy vonatkilométerre jutó állami szerepvállalás 2008-ban 7,1 euró volt, míg a szomszédos Ausztriában ez 11,6 eurót tett ki.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!